[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Benz68 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:49

Benz68

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Benz68

Berichtdoor Benz68 » 08 nov 2011, 23:51

Hallo allemaal

Ik ben Marcel getrouwd 2kids en we zijn reeds in het bezit van een 190E 1986 harde nederlandse auto,maar we willen ook graag een W123 station :silly: heb een 200T op het oog ga binnenkort voor de 2 keer kijken.als mensen nog tips hebben.onderzijde is hard vorig jaar door klasse klasiek nieuwe delen ingelast historie is volledig bekent en aantoonbaar :huh: alle boekjes aanwezig.Maar hij heeft al wel 350k op de teller
:unsure: maar het is wel een Benz 8-) nu weet ik al dat ik rondom nieuwe deuren nodig ben,dus als iemand een adresje weet.
Laatst bijgewerkt door Benz68 op 09 nov 2011, 20:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Benz68
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 08 nov 2011, 23:11
Woonplaats: Marknesse
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Benz68

Berichtdoor Trouwkoets » 09 nov 2011, 12:38

Marcel Welkom. De M102 van de 200T heeft wat specifieke aandachtspunten, maar die zijn wat lastig te controleren als je gaat kijken. Bij een goede M102 zou je de kleppen niet moeten horen.
Vraag de verkoper of deze auto hydraulische klepstelling heeft. Controleer alle vloeistoffen (negatief als het niet goed is). Controleer verder of je in koude toestand kraakvrij kan schakelen. Let op de stuurspeling en de stabiliteit op de snelweg. Maar let bovenal op de roest. Til alle matten op, kijk naar het schutbord binnen/buiten, reservewielbak en de andere zijde (achterste zijruiten gaan vaak lekken) enz.

Succes, Caspar
Trouwkoets
 


Re: Benz68

Berichtdoor Benz68 » 09 nov 2011, 20:59

Hoi Casper

Heb er al wel in gereden hij stuurt mooi direct geen speling en remt goed.Vorig jaar is er een nieuwe drukgroep ingekomen schakelt soepel en zonder bijgeluiden :)
ik weet dat de onderzijde al door klasse klasiek onderhanden is genomen (weet niet of die goed zijn) :unsure: . weet jij ook welke type motor er zijn ivm hydraulische kleppen:huh: mijn 190E heeft verschilende type's motoren maar ook hydraulische kleppen.ik weet dat hij olie bijvult maar hoeveel en per hoeveel km moet ik nog vragen.Wat roest betreft onder het achterraam zit inderdaad roest maar ook aan de tankklep alle deuren en achterklem maar te herstellen, dus daar moet ik nog mee bezig maar vind dat niet zo erg als hij technisch maar oke is,apk is tot sept 2011 hij rijd zelf weinig km en heeft alle beurten gehad.
Benz68
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 08 nov 2011, 23:11
Woonplaats: Marknesse
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Benz68

Berichtdoor Pier 50 » 09 nov 2011, 22:40

ik zou het niet zo 1-2 doen of je moet veel tijd en onderdelen in steken
als de deuren al vervangen moeten worden en er is al nieuwe beplating onder gekomen en de rest van de caroserrie ook al roest vertoond,ben ik bang dat je heel veel werk in huis haal
als je de ruimte ,gereedschap tijd en geld hebt kan je het wel doen als de prijs er ook naar is
persoonlijk zou ik wel naar een andere kijken
kijk ook onder de accu bak en de moterkap scharnierbak hoe of deze zijn
en als je kan zet hem voor de zekerheid op de brug dan kan je hem van onder nog beter bekijken
succes en kijk uit
Avatar gebruiker
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 494
Geregistreerd: 03 okt 2011, 18:28
Woonplaats: Veendam
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Benz68

Berichtdoor Laurens123 » 09 nov 2011, 23:30

Ik vind 350k best veel voor een 200 benzine. Wie weet heeft er al eens gas in gelegen ook. Ik denk altijd; of een auto moet technisch heel goed zijn met weinig kilometers, maar met roest. Of er moet nul roest aan zitten maar de techniek is niet zo goed. Ik heb die laatste nu op de parkeerplaats staan, en dat heb ik veel liever dan roest.

Bij technische dingen is het simpel; repareren en klaar, opgelost, hoef je niet meer over na te denken. Bij laswerk moet je je zelf altijd de vraag stellen; Hoe goed is er gelast? Hoeveel plamuur is er gebruikt? En uiteindelijk; wanneer komen de roesplekken weer terug...
Avatar gebruiker
Laurens123
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 250
Geregistreerd: 05 maart 2011, 17:17
Woonplaats: Leiden
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1978
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Benz68

Berichtdoor Pier 50 » 10 nov 2011, 19:01

ben ik met louwrens eens
laatst was ik bij een kennis die in onderdelen doet ,hij had een t binnen gekregen de eigenaar was er mee begonnen maar zag het niet meer zitten
was overral zo slecht dat je beter een andere koets om de moter kon doen
Avatar gebruiker
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 494
Geregistreerd: 03 okt 2011, 18:28
Woonplaats: Veendam
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Benz68

Berichtdoor Benz68 » 11 nov 2011, 00:25

Ga nog contant op nemen met klasse klasiek voor een aankoop keuring als de verkoper daar niet mee instemd weet ik genoeg :unsure:
hou jullie op de hoogte.en bedankt voor het meedenken.kijken met je verstand ipv liefde op het eerste gezicht :huh:
Benz68
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 08 nov 2011, 23:11
Woonplaats: Marknesse
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten