[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ruit wil niet meer omlaag : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:43

ruit wil niet meer omlaag

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

ruit wil niet meer omlaag

Berichtdoor Peter » 03 nov 2011, 23:00

Hallo forummers,

Mijn linkerraam (elektrisch) stond open. Ik wilde het iets verder openen maar hij reageerde niet. Toen probeerde ik hem dicht te doen en dat ging gewoon goed. Open ging hij daarna dus niet meer. Als ik het knopje omlaag druk hoor ik ook helemaal geen geluid, terwijl als ik het knopje omhoog druk dan hoor ik het motortje duwen, terwijl hij dus al dicht is. Wat zou dit kunnen zijn en waar moet ik te werk gaan??

Bedankt
Peter
Peter

Re: ruit wil niet meer omlaag

Berichtdoor Ruud Janssen » 03 nov 2011, 23:08

contactje in de schakelaar defect?
Ruud Janssen

Berichtdoor nico 280ce » 04 nov 2011, 08:54

draadbreuk
nico 280ce

Berichtdoor Hans230CE » 04 nov 2011, 08:59

Typisch gevalletje van - meten is weten.

Vanaf de schakelaar naar het motortje werken, beide hiervoor genoemde opties zijn mogelijk.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Otje » 04 nov 2011, 09:02

Als ik jou was zou ik rustig de bekleding van de deur verwijderen en kijken waar een draadbreuk zit of dat er iets anders mis is. Het is niet veel werk. Zelf heb ik mijn beide deuren er eens voor opengehaald omdat er verschillende bouten losser zaten of compleet los in de deur lagen. Je kunt meteen alles even nalopen en dat is wel zo handig
Otje

Berichtdoor ToonCoupe » 09 nov 2011, 15:40

Hoi,

Draadbreuk lijkt me niet logisch omdat je het motortje wel iets hoort doen als je hem omhoog wil laten gaan.
En als je de ruit omlaag wil laten gaan, hoor je dan HELEMAAL niks (schakelaar verdacht) of hoor je iets maar gaat de ruit niet naar beneden (ruit verdacht, geblokkeerd of zo)?

In het laatste geval de idd de deurbekleding verwijderen (met de nodige voorzichtigheid, pinnetje bij kaartbak OMHOOG eruit laten gaan) en het mechnisme onderzoeken.

Succes en laat nog even weten hoe je het opgelost hebt,

groet
ToonCoupé
ToonCoupe

Berichtdoor Arie en Nico » 09 nov 2011, 16:19

hoi Toon

maar dat is in de stand omhoog dat het motortje gehoord word
en voor omlaag word de polariteit omgedraaid dat gebeurd in de schakelaar
dus waarschijnlijk schakelaar bezweken of draadbreuk
in het mechanisme zit het niet want raam liep gewoon dicht

groet Arie en Nico
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor Citrobenz » 10 nov 2011, 20:51

even de schakelaar van de andere kant er op zetten, kun je zo controleren of het in de schakelaar zit
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Peter » 14 nov 2011, 21:20

Bedankt allemaal. Weer veel geleerd. Zal binnenkort de tips uitproberen.
Peter
Peter

Berichtdoor Peter » 30 jul 2012, 19:28

Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips. Ik heb ze opgevolgd en ben erachter gekomen dat inderdaad het schakelaartje defect is. Heeft iemand wellicht zo'n ding te koop? Het gaat om onderdeel 000 820 83 10 KZ.

Groeten,
Peter
Peter

Keer terug naar Techniek