door japio » 10 nov 2011, 20:37
Hallo Robbie,
Met een "vette" achterklep heb ik ook de nodige ervaring gehad.
Als het motorolie of olie via een (kapotte) turbo is MOET de uitlaat bagger vet zijn van binnen.
Dus even een vinger erdoor en als ie mooi droog en grijs blijkt zit het probleem elders.
Bij mij werd de klep op een lange rit naar het zuiden of andersom ook vet, sloeg er eerst geen acht op, dacht aan weersomstandigheden, maar toen het na
reinigen weer terug kwam eens een diep gaand onderzoek ingesteld.
Wat bleek, het was geen olie maar dieselolie afkomstig van een lekkende hogedruk leiding tussen de commanrail en de verstuiver.
Die lekte een klein beetje, gevolg een op den duur verzadigde motorbeschermplaat, die stilstaan een spoor op straat achterliet.
Maar rijdend met 120/130 haalt die vallende druppel het wegdek niet, die waait onder de auto door en komt in het vacuum van de achterklep terecht waar ie op neer slaat.
Met een smerige klep als resultaat.
Misschien kan je hier iets mee.
Groet Jaap