door Silverstar » 15 nov 2011, 23:52
Hallo iedereen,
Ik heb mezelf nog maar net voorgesteld in een ander topic en heb meteen al een eerste vraag. Van de week viel na een rit van ongeveer drie kwartier ineens mijn vermogen weg tijdens het rijden. De hele rit reed ik circa 100/120 kmh, maar het laatste stukje over de snelweg naar huis een aantal kilometer wat harder gereden. Na een paar kilometer kwam de afslag die ik moest hebben dus liet ik mijn snelheid zakken. Ik merkte dat de Benz vanaf dat moment nauwelijks op het gas reageerde en vervolgens helemaal niet meer, zelfs bij gas plat. Soms schoot hij dan ineens weer een seconde terug en werd vervolgens weer afgeknepen. Bij het invoegen vanaf de oprit kwam ik dus ook niet meer boven de 60 kmh uit, dus ben ik naar de kant gegaan.
Toevalligerwijs stopte er vrijwel meteen een wegenwacht auto achter mij die vroeg wat er aan de hand was. Hij heeft mij toen een kilometer verder gesleept naar een benzinepomp en daar de auto uitgebreid onderzocht. Uiteindelijk kon hij niks vinden, het enige is dat hij de luchtslang van de radiator af heeft gehaald, auto's op gas zouden volgens hem nogal eens gevoelig kunnen zijn voor koude/warme lucht toevoer.
De auto liep weer normaal, maar ik betwijfel of dit komt door de oplossing van de wegenwacht. Heeft iemand nog andere mogelijke oorzaken? Motorolie is vers en op peil, net een nieuw oliefilter, versnellingsbak olie is ook vers maar was bij het peilen van de wegenwacht wel iets te hoog. Opzich vond ik dit wel vreemd, want deze heb ik van het weekend zelf ook gepeild (met warme lopende motor) maar toen stond hij net een paar milimeter boven het minimum, en ik heb er sindsdien geen olie bijgevuld.
Alvast bedankt voor de hulp!