[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Hoe afdekking regenlijst verwijderen? : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 02:00

Hoe afdekking regenlijst verwijderen?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Hoe afdekking regenlijst verwijderen?

Berichtdoor Jaap123 » 16 nov 2011, 18:21

de zijkant van mijn 230TE moet gespoten worden en daarom haal ik graag de rubber stip die bovenop de regenlijst zit, eraf.
Maar hoe moet dat precies?
Met name het laatste deel aan de achterzijde zit met een blokje rubber aan de carrosserie (de D-stijl) vast maar ik kan niet ondekken hoe? Aan de binnenzijde kun je er niet goed bij. Is het geparkerd? Ik wil het ook niet zomaar lostrekken zonder dat ik weet hoe het zit.

Heeft iemand een tip?
Jaap123
Jaap123
 


Re: Hoe afdekking regenlijst verwijderen?

Berichtdoor Diospuszta » 17 nov 2011, 16:11

Hallo Jaap,

Ik begrijp niet waarom je de rubber van de daklijst af wil halen.
Het lijkt me dan beter dat je de hele lijst eraf haalt.
Als je dat wilt doen kan ik je dat wel uit leggen.
Zorg dat er iemand bij is om de lijst vast te houden,pak een hard houten latje 1cm dik 5 cm breed en 10cm lang,pak een hamer en begin achteraan zet het latje onder tegen de lijst en tik de lijst los( kan wat zwaar gaan) en schuif het latje als de lijst loskomt 10 cm op en zo werk je naar voren.
Voor bij de voorruit eerst 3 schroefjes losmaken.
Terug plaatsen weer met twee man, eerst bij de voorruit de lijst vastmaken met de 3 schroefjes.
Dan een latje nemen die iets dikker is 1,5 cm en 20cm lang, dan maak je aan de lange kant een drie hoekig sleufje dat precies over de rubber past die op de lijst zit.
De lijst van te voren even een beetje invetten om hem wat makkelijker over de ijzeren rand te laten schuiven.
Nu kun je het latje boven op de lijst zetten en met de hamer de lijst terug tikken ( kan ook wat zwaar terug gaan) eventueel een derde persoon de lijst wat naar beneden laten drukken.
Moet goed komen bij mij ook op dezelfde manier gedaan.
Succes.

Diospusta.
Avatar gebruiker
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 546
Geregistreerd: 21 feb 2011, 10:46
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Hoe afdekking regenlijst verwijderen?

Berichtdoor Jaap123 » 17 nov 2011, 23:17

bedankt voor de snelle reactie Diospuszta,

dat zou dus betekenen dat het rubber vastzit aan de chromen lijst?

Volgens mij is dat niet zo want ik heb die lijst al eens verwijderd (aan de andere zijde) en toen kwam het rubber blokje niet mee. Ik heb het toen maar van de rest van de rubber lijst afgesneden want het was met geen mogelijkheid van de carrosserie te verwijden. En dat wil ik nu voorkomen.

Als het origineel alleen vastzit aan de chromen lijst zou dat betekenen dat de vorige eigenaar het tegen de D-stijl gelijmd moeten hebben...

Ik ga nog maar eens goed kijken
Jaap123
Jaap123
 


Re: Hoe afdekking regenlijst verwijderen?

Berichtdoor Diospuszta » 18 nov 2011, 14:26

Hoi Jaap,

Je bedoeld dat blokje dat rust tegen de stijl?
Die lijst is breed zat om hem een beetje van het achterscherm te trekken en dan kun je zien dat het er alleen maar tegen rust.

groet Diospuszta
Avatar gebruiker
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 546
Geregistreerd: 21 feb 2011, 10:46
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten

cron