[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
harmenvd : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:22

harmenvd

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

harmenvd

Berichtdoor harmenvd » 23 nov 2011, 00:30

Hallo,

Op het moment ben ik nog niet in het bezit van een een W123, maar daar gaat binnenkort verandering in komen. Ik heb de mogelijkheid om een blauwe originele Nederlandse W123 200D automaat uit 1983 aan te schaffen. Omdat ik geen flauw idee heb wat de prijzen ongeveer doen en waar ik op moet letten probeer ik hier wat meer te weten te komen over de W123.
De 200D die ik op het oog heb heeft wel een aantal mankementen. De motor loopt niet en hij heeft behoorlijk last van roest. De wagen is volgens mij wel helemaal origineel en het interieur is in nette staat.
Wat zou een nette prijs zijn voor een W123 zoals ik 'm omschrijf en waar moet ik op letten?

gr Harmen
harmenvd
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Even voorstellen

Berichtdoor ERIK123 » 23 nov 2011, 00:37

let hiermee op. Die auto zou voor mij niets waard zijn. Juist voor wat onderdelen.
geef liever iets meer uit en loop weg van de miserie.
Vooreerst is een 200D zeer traag en zeker een automaat. Dus dat kan je al niet ervaren omdat de motor niet loopt. De motor maken, valt misschien nog mee, maar koetswerk dat behoorlijk wat roest heeft, moet je toch voor oppassen. Als je dat goed wil krijgen, ben je veel meer kwijt dan een andere auto kopen die weinig of geen roest heeft. De raamranden, scharnierbakken (in hoeken tegen raam onder motorkap), achterwielranden, ... zijn allemaal zeer lastige herstellingen. Langs die eerste 2 plaatsen komt er dan ook nog eens water binnen, dus langs de binnenkant is dat ook rot, enz... je moet maar eens in de onderste raamhoeken van de achterruit voelen langs onder vanuit de kofferbak. Dat is gewoonlijk volledig rot als er nog maar een paar blaasjes in de raamhoeken staan langs de buitenkant; zulke plekken zijn haast niet te herstellen. Of je moet half de auto uit elkaar halen om bij dat plaatwerk te geraken...
walk away!!
Geef wat meer geld uit en je hebt een waardevaste investering.
groeten, erik
ERIK123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1979
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Saw123 » 23 nov 2011, 00:40

Hallo Harmen,

Welkom en veel leesplezier hier.

Wat betreft je aankoop..afhankelijk van hoe ver die is doorgeroest, en afhankelijk van wat er mis is met de motor, zou je een prijs kunnen baseren. Dit is wellicht iets te summier wat je zo omschrijft. Mijn eerste ingeving is dat je eigenlijk weg moet lopen bij een auto die al geroest is en het nog geen eens doet. Maar goed, heb laatst ook een 200D in soortgelijke staat gekocht, muv dat mijn motor wel loopt(en best wel goed ook :) Daarentegen is mijn interieur helemaal verrot. Voor mij is het een werkpaardje dus is het niet zo erg, maar heb daarom ook maar heel weinig ervoor betaald(400€).
Zit wel een APK op tot ergens medio 2013. Bij die Mercedes?

Groeten, S.
Saw123
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Even voorstellen