Je moet gewoon geduld heben en dat vooral in Frankrijk. Zoals Brijn het al aangeeft is Frankrijk qua auto en mentaliteit misschien niet het meest ideale land om naar een goede W123 te zoeken. Ze zullen er beslist wel rondrijden vooral in het warmere zuiden, de auto met de beste karose is de beste wagen de rest kan je goed verschroeven. Ik zelf heb bijna 2 jaar gezocht en er wel een paar laten staan met verborgen schade ook voor de bedragen die hier nu genoemd worden. Voor dat geld zijn er best nog wel hele goeie te vinden.. Die van mij heeft 2 ton op de klok en ziet er beter uit dan die jij daar bij parijs gevonden hebt, geen enkele vorm van instapschade en ook geen pluizen op de gordel. Moet er dan wel bij zeggen dat het interieur nappa is en geen stof.
Zoek anders ook eens Duitsland af, wanneer je 500 km geen probleem vind is daar particulier ook genoeg moois te vinden in die prijsklasse. Toen in mijn zoektocht een 230 coupe 1984 te koop zien staan bij de Luxemburgse grens. € 4000 vraagprijs, astral silber / blau checkheft gepleegd, 180.000km, roestvrij, schadevrij, nieuwe klepseals en Distrb. ketting met nota's, perfect interieur, setje kroonkurk met winterbanden en nog een setje 4 spaaks alu met zomerbanden (merk vergeten). Als ik niet mijn zinnen had gezet op die Dunkelblauer die ik nu heb was dit hem geworden. Heel veel Duitsers zijn dol op hun bolide en is de auto daar nog een verlengstuk van hun ego en voorkomen. Het is nu net bij die kleine groep waar je het moet zoeken, niet bij de handelaren. En dan beslist niet in de grensstreken, daar weten ze ook al wat hier afspeeld. Iemand die 5 á 600 km van onze grens woont en op kort termijn verkopen wil vraagt zeker niet (onze) de hoofdprijs.