[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vraag vaste remleiding achterkant : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:48

Vraag vaste remleiding achterkant

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vraag vaste remleiding achterkant

Berichtdoor Ingemar » 23 nov 2011, 14:07

Hallo mensen,

Ik ga binnenkort de remleiding vanaf de hoofdremcylinder tot aan het verdeelstuk (soort T-stuk) naar de achterrem vervangen.
Ik ga naar de hobbyhal in Amsterdam. Als ik eenmaal de remleiding doorknip is er letterlijk geen weg meer terug. Ik laat een leiding compleet en op maat maken. De opgemeten lengte is nu 3,35M, 6mm dik.
Dus om zo goed mogelijk voorbereid te zijn heb ik wat vragen:

Is de dikte juist, wat zijn de maten van de wartels, moet ik de leiding laten velsen of trompen?

Groetjes,
Ingemar
Lid van de Bollensleutelclub
Ingemar
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Vraag vaste remleiding achterkant

Berichtdoor WJ15129 » 23 nov 2011, 21:33

Waarom koop je bij de dealer niet deze remleiding compleet met alle wartels? Dan hoef je hem alleen nog maar te buigen en allse past.
Dan heb je de goede lengte en dikte en de juist wartels en weet je zeker dat het past en je ook weer rijdend kunt vertrekken.

Het onderdeelnummer van dez leiding is: 123 420 8428, kost iets van 25 euro

Groeten en succes,

Willem J.
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Raytheman » 23 nov 2011, 22:06

Of je haalt zo'n zelf-fels-setje (3 x woordwaarde) en een paar meter koper en een handje wartels.
Zit je altijd goed :D
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975

Berichtdoor Ingemar » 24 nov 2011, 10:41

Dan ga ik even langs de dealer, lijkt mij een goed plan. Wist niet dat ze dat ook hadden.

Bedankt Willem en Raytheman
Lid van de Bollensleutelclub
Ingemar
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1971

Keer terug naar Techniek