Ola,
Sinds een maandje of 2 ben ik in het bezit van mijn eigen Benz. En dacht dat de keuring hiervan slechts papierwerk zou worden. Na het voorbereidende laswerk van de bodem, 4 grote plekken, met een warme motor naar het apk station gereden.
Echter bij de apk keuring bleek er spelling te zitten op alle 4 de wielen..... Aan de voorkant moesten de fuseekogels worden vervangen. Hier is nu eentje terug van de pers/garage, de ander gaat nog komen.
De achterwielen hebben beide spelling op het wiellager. Deze moeten vervangen of afgesteld worden, volgens het rapport. Nu moet de rechter draagarm ook worden vervangen, omdat hier scheurtjes in zaten (die we dichtgelast hadden).
Samen met een monteur/vriend was ik dit voor de deur van plan. Echter zie vooral verhalen dat dit redelijkerwijs onmogelijk is. Dus ben van plan een brug te huren en hoop het dan binnen een dag te vervangen. Lees verder dat er speciaal gereedschap (nodig?) is voor het vervangen van het achter wiellager. Dus ben van plan om een linker draagarm te halen/kopen met een goed lager.
MAAR waarschijnlijk kom ik er niet onderuit om de achterbrug te demonteren /los te halen.
Kom volgende link tegen over "het vervangen van de draagarm". Met als resultaat dat Ronald300D het lager heeft vervangen ipv de draagarm. En voor het lager heb ik geloof ik ook weer speciaal gereedschap nodig en een pers.
viewtopic.php?f=12&t=9445&p=120859&hilit=achterbrug#p120859
Kortom ik wil het graag zelf oplossen, maar mis ervaring. Wie kan mij adviseren met deze klus?
Groeten Robberd uit Groningen