Even een paar dingen recht zetten:
-Brecht, enkel mijn dak en kofferdeksel is nog niet gespoten, de rest wel
Wiebe: Als ik jouw was zou ik de K-klep gemonteerd op de wagen laten spuiten en een goede spuiter kost geld, punt!!! Goedkoop is duurkoop.
Je moet op 2 dingen letten;
a) dat je de kleur bekijkt op een goed verlichte plaats en je moet die plaats zuiver hebben, niet op een vuile laklaag die rap met een doekje is proper gewreven.
b) dat het volume van "flakes" in de verf een beetje overeen komt met de originele kleur.
We hebben vorig jaar echt wel even zitten zoeken voor de juiste tint te vinden, maar dit jaar ging dat een stuk makkelijker, gewoon een kruisje en 230CE achter op het staal geschreven
Uitnevelen;
Hierbij wordt het te spuiten oppervlak vergroot, dus zal de wagen bij afplakken voor je kofferdeksel ongeveer zo afgeplakt worden: voorzijde tot achterruiten en onder de sierstrip volledig, achteraan je dak en je ruiten en wordt er een oppervlak tot je sierstrip vrijgehouden.
Dan spuit hij de kofferklepen het omliggende, maar zal hij zonder dat dit een dekkende laag is eens zwiepe, een nevel leggen, op de delen er rond, zodat het gespoten kleur op het originele kleur komt te liggen zonder dekkend te zijn, ook voor de vernislaag. Nu nog enkel eens polieren en je zou niets van kleurverschil mogen hebben.
Let wal, een kleur heeft altijd een paar weken nodig om "op kleur" te komen.dus niet panikeren als je een heel licht kleurverschil ziet de eerste dagen.
Spuiten is een vak, velen denken het te kunnen
Verplaatst naar exterieur ...
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans