Nog even mijn bevindingen op een rij.
Middenconsole verwijderen is simpel, deze zit met een aantal schroeven vast. Let wel goed op een plastic pin die achter op het houtwerk zit, deze breekt gemakkelijk af. Je kunt op deze video heel goed zien waar deze pin zit:
http://www.youtube.com/watch?v=lCUdGjhr0E4. Daarna heb ik de dashboard gedemonteerd. Dashboard zit met 4 bouten vast en een aantal slangen voor de luchttoevoer. Mocht je de dashboard ooit demonteren let goed op. De 2 middelste roosters worden bediend door een schuif regelaar. Deze is mechanisch. De verbinding wordt goed uitgebeeld op dit document op een na laatste pagina:
http://Mercedes.thatchermathias.com/w12 ... 83-100.pdf . Er zit een pinnetje in die dus breekt als je niet uitkijkt.
Mijn auto heeft de versnellingspook van de automaat op het stuurhuis zitten. In dit geval is dit erg onhandig want de dashboard gaat erg moeilijk uit. Ik heb het stuur moeten demonteren en het is mij uiteindelijk gelukt om de dashboard uit te halen. Ik heb nu het kachelhuis vrijgemaakt. Boven in het midden kan je een stuk openmaken doormidden van een aantal klemmetjes eraf te halen, dan heb je zicht op het radiator en koelvloeistof toevoer en afvoer. Zoals ik al eerder in een post heb geschreven is de toevoerpijp heet. En beide afvoerpijpen van de radiator zijn warm, niet heet, maar wel goed warm, beide hebben ongeveer dezelfde temperatuur. Volgende stap is kachelhuis demonteren en radiator eruit halen en dan deze eens bekijken en wellicht doorspoelen of vervangen, anders weet ik ook niet wat het kan zijn. Het ligt in iedere geval aan dat ding.
Mijn auto heeft aan de rechterkant brand gehad. Ik dacht eerst dat het iets te maken heeft met de verwarming maar het ziet er naar uit dat de bedrading in brand was gevlogen. Er was van alles gesmolten en bedrading is gerepareerd. Ook is 1 blauw vacuüm slang voor de helft gesmolten. Ik denk dat deze voor de stoel is bedoeld. Kan je deze nog ergens los halen? Straks komen er een aantal foto’s.