[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Mercedes 280TE van 1980 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:30

Mercedes 280TE van 1980

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor pieternella49 » 04 dec 2011, 13:58

Beste forum leden, een vraag , we zijn in het bezit van ee 280TE met een 110 motor van 1980.
Deze wagen start zeer goed, loopt versneld stationair als deze nog koud is, maar als hij warmer gaat worden is het over.
Pruttelen en onregel matig stationair lopen en ploffen in de lucht inlaat .
Bij meer toeren gaat het goed, alleen stationair is het een drama.
Ontsteking optijd en nieuwe bougies en filters en kleppen gesteld.
Heeft het te maken met de warmloop regeling? de wagen heeft erg lang stilgestaan, maar alles is gereinigd en heeft alweer 500 km gelopen.
Graag jullie reakties.

M, vr ,gr Aart
pieternella49
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 13 nov 2011, 16:25
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor 280E1983 » 04 dec 2011, 14:13

Stationair toerental wat opschroeven? Het is misschien de oplossing voor de oorzaak, maar het helpt wel dat onregelmatige weg te halen. De stationairstelschroef zit ergens aan de voorkant van het inlaatspruitstuk.

Leon
Avatar gebruiker
280E1983
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 294
Geregistreerd: 15 feb 2011, 11:03
Woonplaats: Texel
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor pieternella49 » 04 dec 2011, 14:40

Hallo Leon .

Is ook gedaan helpt niet , volgens mij moet het aan een warmloop ventiel liggen ?

Aart :(
pieternella49
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 13 nov 2011, 16:25
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor 280E1983 » 04 dec 2011, 14:50

Dan ligt het misschien aan de ontsteking, een tijdje geleden had ik dit ook. Zodra de motor warm was ging het toerental naar beneden (wat normaal is) maar daardoor werd de spanning naar de bobine waarschijnlijk wat lager. Vooral uitrollen naar een lage snelheid zorgde voor narigheid, zelf een keer afgeslagen en wilde niet meer starten. Toen de ANWB gebeld en die hebben de verdeler schoongemaakt, bleek veel slijtage te zijn in combinatie met vochtigheid waardoor er vonken oversloegen. Verdeler en rotor vervangen sindsdien geen problemen gehad. Kan misschien ook aan de kabels liggen. Over kabels is al wat gezegd, moet je even zoeken.

Leon
Avatar gebruiker
280E1983
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 294
Geregistreerd: 15 feb 2011, 11:03
Woonplaats: Texel
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor henkiebenz » 06 dec 2011, 23:19

Hallo Aart,
Gooi er eens een blikje injectioncleaner van Bardahl in, na lang stlistaan zit er soms aanslag aan de plunger van de luchtmassameter
deze is zeer gevoelig en reageert te langzaam, demonteren en schoonmaken met lapje remreiniger (absoluut niet aan schuren!!!)

In de warmloopregelaar zitten 2 plaatjes die door een veertje een borinkje afsluiten ,zijn deze door de stilstand (condens) verroest dan plakken ze op de zitting, dus schoonmaken.

Is de koudestartinjector op het spruitstuk dicht (pakking) of lekke injector?

In de wartel van de benzineaanvoerleiding op de spinnekop zit een heel klein zeefje, schoonmaken

ploffen in de uitlaat: rotor doormeten ,kan uitgevoerd zijn met een weerstand andere delen zijn vervangen?
kleppen gesteld?

wellicht heb je hier wat aan

m.vr.gr.
henkiebenz
henkiebenz
 


Re: Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor The White Rider » 07 dec 2011, 09:16

Eerst en vooral naar een specialist gaan met een goede testkast, en een diagnose laten stellen. Dan weet je wat er scheelt en hoe het aan te pakken. Nu is het gis en gokwerk, kan vanalles zijn. Zekerheid moet je hebben.
The White Rider
 


Re: Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor pieternella49 » 26 dec 2011, 20:45

Beste Mercedes vrienden, het kan ook de elektronische ontsteking zijn? het kasje wat tegen het binnen scherm zit?
pieternella49
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 13 nov 2011, 16:25
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor Arie en Nico » 26 dec 2011, 21:47

hoi

mijn m110 motor liep ook belabberd stationair
daarvan hadden ze ook het stationair toerental opgedraaid
omdat hij op het juiste toerental niet wilde blijven draaien

toen ik door een lekke koppakking de kop er af haalde
had ik twee ingeslagen klepzettels aan de inlaatkant
dat verklaarde het rotte draaien

groet nico
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 595
Geregistreerd: 08 nov 2011, 17:43
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor pieternella49 » 19 feb 2012, 16:00

Beste Mercedes vrienden.

Het probleem is opgelost de 280TE loopt weer als een nieuwe.
We zijn met een club meething bij garage de Jong geweest in Bergambacht een zg Sterrenpraat en daar aan de test kast gehangen.
Toen was het snel bekend, rottigheid in de verdeelkap op de plaats van de kabel van de bobine .
De wagen liep perfekt bij hogere toeren, niet onder de 1000 toeren, als je daar onder kwam was het gebeurt en sloeg hij af.
Bij Garage de Jong kun je goed terecht, ze weten goed waar ze het over hebben, een keurig bedrijf waar de iegenaar ook nog zelf mee sleuteld .

Groetjes Aart. :D
pieternella49
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 13 nov 2011, 16:25
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Mercedes 280TE van 1980

Berichtdoor The White Rider » 19 feb 2012, 18:38

Goede keuze!

Een betere als Cor Dejong vind je nergens!
The White Rider
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten