MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 10:27

Benzine leiding

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Benzine leiding

Berichtdoor hcbotje » 08 jun 2006, 11:05

Heb ik gister mijn lekkende benzine leiding laten vervangen (20 euro excl) en ging ik gister met een goed gevoel naar huis.

Vanmorgen probeer ik te starten maar ho maar, dat ging niet werken.

Zou het kunnen dat dit komt door het laten vervangen van die benzine leiding?

Groeten Hans
hcbotje

Antwoord:Benzine leiding

Berichtdoor Topasbrauner » 08 jun 2006, 11:10

Dan moet je toch even meer info geven. Je hebt nl meerdere leidingen retour en aanvoer. Stalen en rubberen, bij de tank en bij de carb/injectie, etc etc. Hebben ze eventueel aanwezige terugslagkleppen laten vervallen? Hebben ze dezelfde diameter gebruikt? Hebben ze alles wel weer goed aangesloten? Of is je tank leeg?

Job
Topasbrauner

Berichtdoor hcbotje » 08 jun 2006, 11:12

Sorry dat ik zo weinig informatie gaf.

De leiding die vervangen is degene die voorin in de motor kap zit. Hij komt van rechtsachter onder motor kap en loopt vanaf daar voorlangs het blok.

De kabel was volgends de monteur te smal en is van 6mm naar 8mm gegaan.

Dit is de enige aanpassing sindsdien.

De auto zelf is een 230C (cabarateur)

De tank is trouwens 3/4 vol.<br><br>Bericht gewijzigd door: hcbotje, op: 2006/06/08 11:59
hcbotje

Berichtdoor Lode » 08 jun 2006, 13:35

Als ik het zo lees is het de retourleiding die vervangen is. Die loopt direct van de carburateur naar de metalen retourleiding bij je motorschot. De aanvoerleiding loopt van metaal naar de benzinepomp en van daar naar de carburateur. In beide gevallen zou nmm 6 of 8 mm geen verschil mogen uitmaken. Dat is trouwens de buitendiameter. Ik heb hier een stuk 6 mm liggen en die is 3 mm inwendig.
Zelf verving ik vorig jaar de slangen. Bijna alles 6 mm behalve de aanvoerslang tussen schot en pomp. Daar zit een dikkere nippel op.
Geen idee dus waarom jouw 230 gisteren nog wel liep maar vandaag niet meer wilde starten.
Lode

Berichtdoor hcbotje » 08 jun 2006, 14:22

Toch maar even langs die garage dan :)

Alleen hoe krijg ik hem daar? :P
hcbotje

Berichtdoor mdeijkers » 08 jun 2006, 14:42

dat stukje slang heb je LATEN vervangen ? is dat die als je voor de motor staat dat die er recht van zit ?

Voortaan kan je ook gewoon naar de auto materiale gaan en daar de slang kopen van de dikte en erop zelf slechts een kwestie van losdraaien vervangen vast zetten.. denk 5 min werk :)
mdeijkers

Berichtdoor hcbotje » 08 jun 2006, 14:49

Dat weet ik,

Het probleem was dat ik hem er even naar had laten kijken. Het was een zaterdag middag en alles was dicht. Daarom heeft hij er een voor besteld. Omdat hij op een zaterdag bereid was om er naar te kijken heb ik er wat voor gegeven en heb hem ook laten doen.

Volgende ker zelf :)
hcbotje

Berichtdoor mdeijkers » 08 jun 2006, 15:45

OK :)

Had ik afgelopen zomer ook gedaan, zag er mooier uit dan die oude leiding en kan het weer 25 jaar mee :)
mdeijkers

Berichtdoor hcbotje » 08 jun 2006, 15:48

Volgende keer doe ik het zelf. Ik vond het een beetje lullig om die man me eerst te laten helpen (omdat ik toen niet wist wat het probleem was) en vervolgends hetzelf op te lossen.

Nu hij niet start.. Misschien dat ik gewoon de anwb even bel. Heb zowieso voor 6 Juli een afspraak bij een garage om een lijstje te laten maken met de dingen die er eventueel aan zitten te komen.

Misschien dat ik de afspraak kan vervroegen.
hcbotje

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto