[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
dashboard verlichting werk niet. : Interieur - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 23:11

dashboard verlichting werk niet.

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Re:dashboard verlichting werk niet.

Berichtdoor MBvO » 29 jul 2010, 13:49

Hoi Erik, dan twijfel ik toch een beetje aan je draadbrugje. Het dimmerpunt is namelijk wel (heel) vaak de oorzaak van het probleem wat jij beschrijft. Je hebt de polen doorgemeten dus je kunt voldoende overweg met een multimeter. Als je nou eens begint te meten bij de 'inkomende' kant waar de dimmer op zat. Heb je daar spanning? En aan de uitgaande kant? Zo niet: draadbrug niet goed. Weerstand vd draadbrug doormeten kan ook, moet (praktisch) nul zijn (indien voldoende dikke & niet kapotte draad, goed gesoldeerd).
Meet ook eens aan het punt van de lampjes. Als je daar geen spanning hebt, het circuit terugvolgen tot de dimmer en zien of je ergens een breuk vindt.
Enneh... die gloeilampjes boven de klokken zijn toch wel gewoon goed he?

Je kan ook stroom meten, want je kan wel spanning hebben zonder stroom maar geen stroom zonder spanning volgens mij (want dan is de kringloop mogelijk ergens onderbroken). Helaas kunnen de meeste multimeters niet veel amperes aan, pas dus op, ik heb m'n zekeringetje ook al een keer doorgefikt. Kost toch weer 30 cent voor een nieuw zekeringetje ;-)
MBvO

Re: dashboard verlichting werk niet.

Berichtdoor 300td79 » 07 dec 2011, 18:55

En toen...?

Ik heb precies hetzelfde probleem: geen dashboard/ventilator-verlichting, potmeter doorverbonden maar niets. Na het meten geen stroom op de draad naar de potmeter toe.

Ben jij nog wat meer te weten gekomen?
300td79
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: dashboard verlichting werk niet.

Berichtdoor Hans230CE » 07 dec 2011, 22:31

Dit is een oud topic die je opgegraven hebt, is niet slecht, want je gebruikt de zoekfunctie.

Ik zou zeggen, vernieuw eens de zekeringen en controleer de massa, ook bij het meten.

We, ik, blijven het tot treurens toe zeggen, een zekering kan defect zijn zonder da je het ziet aan da plongske zelf. Zekeringen eruit, contacten opschuren, contactspray erover en nieuwe zekeringen erin.

Ik heb geen zicht erop, maar er zullen nog wel andere gebruikers zitten op die zekering; doen die het??
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Interieur