Het probleem is opgelost denk ik. Ik heb het met jullie hulp gevonden dank allemaal !! Een nieuwe temperatuursensor erin. Die gaf dus vaak aan dat de temp 100 graden was maar dit was nooit zo.
Hij wijzigde ook zomaar ineens naar 85 graden, vandaar dat dat karton de oplossing leek. Dat was dus bedrog.
Na het vervangen van de temp sensor/zender bleef de temperatuur mooi konstant op 89 graden. Met of zonder karton voor de radiator maakte niets meer uit. Vervolgens ook de Thermostaat vervangen
voor een echte Behr ipv imitatie. De themperatuur blijft nu constant op 85 graden ( beiden gemeten met digi thermometer door slang op thermostaat los te halen en temp water in motor te meten. )
Ik vind het prima zo 80 of 85 constant is ok denk ik. alleen als ik de verwarming vol aan zet zakt de temp nog verder naar 81 graden. Zet ik de verwarming weer op koud dan stijgt de temp langzaam naar 85.
De motor loopt prima en het lijkt zelfs of hij nu beter loopt en nog zachter schakeld. Maar dat zal wel in mijn hoofd zitten
Er staat nu ook druk op het systeem ( meestal )
bedankt nogmaals iedereen en hopelijk heeft iemand anders er ook wat aan.
groeten marc
http://www.overexposure.nl