Ik weet niet of dit off topic is, en anders mag het gewoon weg. Maar wat doet nou precies de gloeiboegie? Is het om het temperatuurverschil tussen warme en koude motor op te vangen en zo de motor makkelijker te laten starten?
Wat betreft dat 'gewoon vragen aan een auto-toebehoren' winkel..ik vroeg gisteren gewoon om een oliefilter voor een W124 200D van 86. Beste man wou toch het kenteken weten..
Omdat er niks vermeld kwamen we weer terug bij het begin..'welke Mercedes zei u?'
Na alle olie en de filter eruit te hebben gehaald bleek de filter toch te lang te zijn!!! Gelukkig was mijn broertje aanwezig en mocht ik zijn auto even lenen om een nieuwe filter te halen, deze keer met de juiste maat op zak. En meneer de verkoper wou me nog gaan overtuigen dat het echt wel de goeie was??? Volgens mij had ie gauw in de gaten dat ik geen waardering heb voor onzin als dat.
Fouten worden gemaakt, en bij de ene meer als de andere. En mijn ervaring is dat je heel goed moet opletten bij een auto toebehoren winkel. Liever bij de dealer, maar die was gesloten en ik was er een beetje op gebrand de nieuwe pela oil extractor uit te proberen