[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ding op het dak : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 12:27

ding op het dak

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

ding op het dak

Berichtdoor MB123250aut » 07 jun 2006, 22:51

op ( of in )mijn Mercedes zit een open dak , nu zie ik veel 123ers rijden met zo'n windgeleider op het dak , nu is mijn vraag :
waar dient dit voor ,
help dit tegen wind geruis ,
waar kun je deze nog kopen ,
hoe monteer je dit ( aub zonder boren )

alles is welkom.
groeten.
bertram.
MB123250aut

Antwoord:ding op het dak

Berichtdoor Lode » 07 jun 2006, 23:27

Die dingen zijn volgens mij vooral tegen de zon in je ogen. Ik heb er zelf geen.
Lode

Berichtdoor jodehelle » 08 jun 2006, 08:13

jullie hebben beiden gelijk het helpt tegen wind geruis. en tegen de zon er staat er eentje op de site te koop wel een paarse zoek maar even
jodehelle

Berichtdoor wil240td » 08 jun 2006, 10:47

Bertram

hoe je het wend of keerd je zult toch twee gaatjes moeten boren voor de bevestiging van je wind - zonne klep

grts Wil B)
wil240td

Berichtdoor 250petrolgrun » 08 jun 2006, 10:52

Er staat er ook 1 op ebay duitsland kleur bruin.

Groet Arno:)
250petrolgrun

Berichtdoor Topasbrauner » 08 jun 2006, 11:08

Gelukkig hoef je geen gaten te boren voor bevestiging en ik hoop niet dat je dat al gedaan hebt, want dan kun je ze weer dichtlassen.
Als je de snorstrippen aan de zijkanten verwijdert, kun je aan de voorzijde links en rechts een steuntje bevestigen en dan de strippen er weer over. Daar kun je vervolgens je windvanger op plaatsen.
Het is niet alleen tegen geruis, maar vooral tegen hinderlijke tochtstromen.

Je ziet wel eens wagens waarbij er wel gaten geboord zijn in het dak voor niet-originele windvangers. Dat is natuurlijk ontzettend roestbevorderend.

Groet, Job
Topasbrauner

Berichtdoor MB123250aut » 08 jun 2006, 22:10

bedankt voor de info , ga er naar op zoek en wel een originele natuurlijk.

groeten
bertram.
MB123250aut

Berichtdoor JeroenW » 08 jun 2006, 23:33

Beste Bertram;

Mercedennis heeft al een hele tijd een orgineel paars
dakding te koop staan. Mercedennis@chello.nl
Doe er je voordeel mee.

Groeten Jeroen
JeroenW

Berichtdoor Mercedennys » 09 jun 2006, 22:36

Thanks Jeroen!

Ik heb mailcontact met Bertram en kan inderdaad mijn paarse zonnescherm komen ophalen. We maken binnenkort een afspraak.

Originele rubber strip zit nog aan de onderkant om de lak van het dak te beschermen.

Twee beugels bevestig je aan de zijkant binnenkant van het schuifdak en vervolgens met vleugelmoeren bevestig je dit scherm.

@Bertram, helaas heb ik niet meer deze beugels erbij, zaten op mijn vorige auto. Deze zijn erg simpel te fabriceren. (zie andere posts)

groet,
MerceDennis
Mercedennys

Berichtdoor MB123250aut » 09 jun 2006, 23:19

mercedennis .. we houden contact.

bertram.
MB123250aut

Berichtdoor Topasbrauner » 10 jun 2006, 12:50

Vleugelmoeren? Dat zal geen mooi gezicht zijn op het dak. Beter iets anders gebruiken lijkt me.
Topasbrauner

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 12 jun 2006, 22:12

hoi allemaal,

ik heb origineel zo'n ding er op zitten en die is niet met vleugelmoeren bevestigd, maar met ronde gevalletjes met schroefdraad en relief rondom ik zal binnenkort een foto plaatsen,

Groeten,

Adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Weizengelb » 13 jun 2006, 09:09

Mooi woord Job, Snorstrippen!!
Wel goed schoonhouden de boel. Auto's met zo'n windkap roesten helaas vaker in de hoeken van het schuifdak omdat daar vuil onder waait en blijft zitten en je de hoeken niet meer ziet of schoonmaakt.
Af en toe de kap erafschroeven is een goede zaak! (PS niet onder het rijden, ik spreek uit ervaring:blush:<br><br>Bericht gewijzigd door: weizengelb, op: 2006/06/13 09:10
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto