Sinds ik in mijn MB200 rij op LPG is de oliedruk, wat de meter aangeeft, langzaam gezakt. Toen ik hem net had stond de meter bij een verhoogt stationair al tegen de 3 bar aan nu staat hij als ik 100KM/h rij tussen de 2 en 3 bar. Stationair staat hij tussen de 1 en 2 bar. Het lijkt dat een hoger toerental nu minder invloed heeft op de oliedruk dan voordien.
De auto heeft 10 jaar stil gestaan en is voordat ik hem ben gaan gebruiken volledig nagekeken en zijn alle vloeistoffen vernieuwd en is het gas ingebouwd. Er zit nu 15W40 half syntheet in. Ik rij er nu zo'n 700Km per week mee.
Zou het kunnen dat de oliepomp aan het begeven is, of zou de oliedrukmeter kapot aan het gaan zijn.
Het zou ook nog kunnen dat dit normaal is en dat door het intensieve gebruik de motor nu lekker schoon wordt.
Km stand staat nu op 169k in 30 jaar (1981). Zelf heb ik er nu zo'n 15000Km opzitten met de gasinstallatie
Ik heb wat foto's waaraan te zien is wat de standen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kun je de oliedruk testen zodat je weet dat de pomp ok is?