door MBvO » 15 dec 2011, 21:02
Hey Hemmod, dat lijkt het tweede probleem te zijn at zichzelf verhelpt naarmate de temperatuur van de motor stijgt. Al heeft het uitzetten van de motor typisch met vacuum te maken, en het lichtje uiteraard niet. Op de dieselpomp zit een rond onderdeeltje met een slangetje eraan en een armpje eraan waar ´STOP´ opstaat. Dat slangetje is een onderdruk slangetje, als je de motor uitzet verandert via het contactslot de luchtdruk in dat slangetje, wordt dat STOP armpje naar beneden gezogen om het zo maar te zeggen, en stopt de motor. Je kunt de motor ook stopzetten door zelf dat armpje naar beneden te drukken, maar altijd de kap openmaken is natuurlijk ook geen oplossing.
Maar goed, bij toenemende temperatuur zetten materialen uit. Het zou dus kunnen dat er ergens een (vermoedelijk electrische) aansluiting zit die door die uitzetting wél goed contact maakt, terwijl dit bij koude motor niet het geval is. Dit zou een massa-aansluiting kunnen zijn. Er zit er eentje van de - pool van de accu naar de carrosserie. Er zitten er bij de koplampen volgens mij (standaard zijn dit bruine draadjes), er moet er ook ergens een zitten van de motor naar de carrosserie, maar ik weet zo niet precies waar. Misschien dat anderen preciezer in een bepaalde richting kunnen wijzen.