door Thilant » 25 dec 2011, 14:53
Heb dat probleem ook gehad , bij mijn 300TDT 1984.
Voor een eerste simpele controle , bij mijn 300TDT 1984 loopt vanaf het contactslot een bruine slang met een blauwe streep naar het stopgedeelte van de brandstofpomp.
Als je deze slang losmaakt en er aan zuigt of een vacuumpompje er op loslaat moet de motor stoppen.
Doet hij dit dan zit het niet in de pomp en zul je verder naar een lek moeten zoeken.
Op het contactslot zitten twee vacuum aansluitingen de ene dus naar de pomp en de andere in de motorruimte aangesloten op het vacuumsysteem.
De ervaring leert dat het cilindertje op het contactslot zelden of nooit de oorzaak is.
Dit cilindertje zit met 2 ouderwetse gleufschroefjes vast waarvoor je inderdaad het klokkenpaneel er uit moet halen om het los te krijgen , dan nog gaat het moeilijk.
Bij mij heb ik na demontage en montage deze schroefjes vervangen door twee met zeskant kopje.
Daarna is het mogelijk maar niet makkelijk om vanonder het dashbord de zaak weer los of vast te schroeven.
Ik weet helaas nog steeds niet hoe ik foto's moet invoegen , dan had ik dat gedaan. Sorry.
MvG Thilant Surfblue