[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
export naar afrika : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 11:13

export naar afrika

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

export naar afrika

Berichtdoor 300TD W123 » 15 dec 2011, 21:18

Hallo,

Bij deze een pdf bestand over de export van auto`s naar Afrika. In dit stuk komen verschillende W123 voor.
Het is aangeboden door forumlid Marc Godefroy.
Het is helaas wel allemaal in het Duits geschreven.

Groet Mark
Bijlagen
export.pdf
(3.61 MiB)
300TD W123

Re: export naar afrika

Berichtdoor Laurens123 » 15 dec 2011, 22:51

Ik zie zo gouw geen datum, van wanneer is dit artikel?
Laurens123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1978
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor 280E1983 » 15 dec 2011, 22:56

Als ik de onderzijde van pagina 1 goed ontcijfer staat daar: 13 dezember 2002.

En wat een verhaal! Wat een leven hebben die Afrikanen...
280E1983
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1971

Berichtdoor Laurens123 » 15 dec 2011, 23:30

Ahja, ik vond 1150 euro voor een nette 230E al erg weinig, helemaal in Hamburg. Trouwens, volgens mij is de wetgeving in (een deel van) Afrika behoorlijk veranderd. Ik meen dat auto's nu maar een aantal jaar oud mogen zijn. Of dit geldt voor alle Afrikaanse landen weet ik niet. Wie weet meer?

Mooi verhaal in ieder geval!

Laurens
Laurens123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1978

Berichtdoor ERIK123 » 15 dec 2011, 23:45

mijn vorige W123 240D van '78 is naar Marokko gegaan. Een Belgische Marokkaan kocht em bij voor zijn broer in marokko. Hij reed ermee naar marokko om em daar dus achter te laten. (Ik geloof zeker dat hij er geraakt is... )
Wat ik wel merkte is dat alle potentiële kopers van buitenlandse origine (geloof me, ik heb vele nationaliteiten en culturen over de vloer gehad) de wagen persé wilden hebben met technische keuring. Het is blijkbaar niet meer zo simpel om een ongekeurde auto, zonder aanvraag voor inschrijving (roos formulier) te exporteren. Er zou wel een mogelijkheid zijn om via Duitsland te gaan, vernam ik van één van die mannen.
En het ging ook telkens om die laatste 100 of 200 euro die ze niet wilden neertellen. Ook deze niet, maar 's avonds of 's anderendaags bellen ze terug. Geloof me. Niet te snel toehappen bij die mannen.
Mijn 240D is begonnen aan een nieuw leven in Marokko...
Ondertussen toch zelf weer een W123 gekocht, wat had je gedacht...

erik
ERIK123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1979
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto