Het is nu 24 nov 2024, 21:39
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Raytheman » 03 dec 2011, 22:56
Van de week een nieuw deurrubber besteld. Nu heb ik al een en ander gevonden over het vervangen ervan maar is er misschien ook een fotoverslag van? En moet het nu wel of niet gelijmd worden?
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
-
Raytheman
- Gold Boarder
-
- Berichten: 386
- Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:21
- Woonplaats: Zwaag
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1975
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Leon » 04 dec 2011, 01:50
Ja, die moeten gelijmd worden.
-
Leon
-
door Roy Lubbers » 04 dec 2011, 15:34
Het stuk om de deurvanger dient gelijmd te worden.
Het is best gemakkelijk, maar zorg wel dat je wat plugjes op voorraad hebt om de metalen strip weer vast te zetten.
Vanavond kan ik je het onderdelennummer wel even sturen als ik thuis ben.
Ik kwam overigens bij het vervangen wat roest tegen, wat het allemaal wat tijdrovender maakte:)
-
Roy Lubbers
- Gold Boarder
-
- Berichten: 371
- Geregistreerd: 03 sep 2011, 20:13
- Woonplaats: Enschede
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door W123Stefan » 04 dec 2011, 15:37
Hallo Raytheman,
Even een paar foto`s van toen ik de deurrubbers heb vervangen.
- Bijlagen
-
- beginnen in de hoek van de deur
-
W123Stefan
-
door W123Stefan » 04 dec 2011, 15:46
Probeer het metalen frame er onbeschadigd af te krijgen want die is nogal prijzig bij Mercedes.
- Bijlagen
-
- metalen frame met onderdeelnummer van de dopjes
-
- scharnierkant zit met een matalen frame en dopjes vast.
-
W123Stefan
-
door W123Stefan » 04 dec 2011, 15:52
Dit deel, om de deurvanger heen, moet worden gelijmd. Wel even de deurvanger los maken en niet het rubber doorsnijden.
Verder moet het rubber in de volgende bocht, na de deurvanger, worden gelijmd.
- Bijlagen
-
-
W123Stefan
-
door W123Stefan » 04 dec 2011, 16:00
Dit kwam ik tegen toen het oude rubber was verwijderd. Even schrikken maar gaf wel aan dat het wel zin heeft om af en toe een een rubber te verwijderen /vervangen.
- Bijlagen
-
-
W123Stefan
-
door Raytheman » 04 dec 2011, 20:50
Top! Bedankt voor deze foto's. Aan welke kant zit de metalen strip? En wat voor lijm kan ik het best gebruiken?
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
-
Raytheman
- Gold Boarder
-
- Berichten: 386
- Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:21
- Woonplaats: Zwaag
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1975
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Leon » 04 dec 2011, 20:54
je kan, als je het hebt, een carrosserie lijm gebruiken maar ook "gewone" tix.
-
Leon
-
door W123Stefan » 05 dec 2011, 13:00
Een foto van de plaats waar de strip zit. De klemmen heb ik met een zijkniptang verwijderd. Voor het rubber heb ik van Bison de Colle secondenlijm gebruikt. Deur goed ontvetten, lijm op rubber doen en de deur dicht laten (een paar uur). Alles zit nog op z`n plek. Succes!
- Bijlagen
-
-
W123Stefan
-
door Raytheman » 14 dec 2011, 18:00
Vandaag ook het rubber van de portier vervangen. De klemmen kreeg ik er niet heel uit dus ik heb nieuwe moeten gebruiken. Het rubber was geen origineel maar de pasvorm is prima. Moet de deur nu wel wat harder dichtdoen dan normaal
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
-
Raytheman
- Gold Boarder
-
- Berichten: 386
- Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:21
- Woonplaats: Zwaag
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1975
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Luigi » 16 dec 2011, 13:39
Bij mijn auto moeten ook de deur rubbers vervangen worden.
Kun je mij vertellen welk merk rubbers je hebt gebruikt.
Is de wind langs de deur te horen(dit is mijn probleem)
Hebben jullie ook prijzen en het artikel nummer van die klemmetjes?
Groet Luigi
-
Luigi
-
door Roy Lubbers » 16 dec 2011, 15:00
Ik heb het rubber gewoon bij de dealer gehaald, evenals de plugjes. Als dit is wat je bedoelt met klemmetjes kan ik vanavond als ik thuis ben wel even het onderdelennummer opzoeken. Ze kosten iets van 75 cent per stuk ofzo en je hebt er 6 nodig.
Rubber kost 90,21 inc BTW en de plugjes/schroefjes/klemmetjes 88 inc per stuk
-
Roy Lubbers
- Gold Boarder
-
- Berichten: 371
- Geregistreerd: 03 sep 2011, 20:13
- Woonplaats: Enschede
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Raytheman » 16 dec 2011, 19:06
Mijn deurrubber was 35 euro bij steronderdelen.nl. Die dopjes had ik nog liggen.
Windruis is inderdaad weg evenals de natte stoel als ik hem met de hogedrukspuit afspoot
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
-
Raytheman
- Gold Boarder
-
- Berichten: 386
- Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:21
- Woonplaats: Zwaag
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1975
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Roy Lubbers » 16 dec 2011, 19:57
Dat is inderdaad het verschil tussen originele rubbers bestellen bij de dealer en imitatierubbers.
Wat betreft de pasvorm hoor ik verschillende verhalen. Iemand toevallig ervaring met de achterruit en kofferbak rubber pasvorm
die staan nog bij mij op de planning
Edit: Plugjes hebben nummer A 000 987 10 15 en heten officieel 'stopfen'
-
Roy Lubbers
- Gold Boarder
-
- Berichten: 371
- Geregistreerd: 03 sep 2011, 20:13
- Woonplaats: Enschede
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Gerie » 23 mei 2012, 14:55
Handig linkje, ik sta ook op het punt de deurrubbers te vervangen.
-
Gerie
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 16
- Geregistreerd: 29 apr 2012, 19:08
- Woonplaats: Groningen
- Roepnaam:
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1970
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Marcules » 23 mei 2012, 15:19
-
Marcules
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten