Lijkt erop alsof het membraam van de kachelkraan stuk is. Doorverbinden met een pijpje heeft dan ook geen nut, want hij staat nu al doorverbonden. Doorverbinden met een afgesloten pijpje heeft wel nut, maar dat was je niet van plan zei je..
2 opties.. Hele systeem 'uit' (0 indrukken op je clima) zetten, dan doet je fan het ook niet, en is de hoeveelheid warmte die binnenkomt beperkt, maar dat doe je vermoedelijk al. Andere optie is de waterpomp uitschakelen door de stekker ervanaf te trekken (rond apparaat in de buurt van je rechter koplamp, of volg de waterslang vanaf de kachelkraan voorkant motorruimte). Ook dit zal wel beperkt effect hebben, want uitschakelen van de pomp gebeurt ook wanneer je de clima uitzet ( 0 indrukken op de clima). Pas op dat de motor niet te warm wordt als je de pomp uitscakeld. Vermoedt dat t wel meevalt ( motor heeft eigen pomp), en systeem schakelt de pomp zoals k eerder zei soms ook zelf uit, maar hou t toch maar ff in de gaten!
Vervelender is dat t membraan niet los te koop is. En dat terwijl t werkelijk kip simpel te vervangen is, en t stukje rubber natuurlijk amper wat hoeft te kosten. Helaas laat Mercedes je alleen de complete kachelkraan kopen...
duur!! In Amerika bestellen is de moeite (veel goedkoper, omdat ze daar alleen maar clima 's hebben) Helaas verzenden de online MB dealers niet naar Europa.. Policy..
Vriendjes worden met iemand op benzworld, en die t laten versturen is wat ik wel eens heb overwogen..
Mocht je een andere manier of weg verzinnen/verzonnen hebben, dan hoor k t graag.. Heb er nog 1 nodig namelijk..