Elke W123 moet er volgens mij eens aan geloven: water.
Toen het regenseizoen in Nederland weer begon kon ik wel door de grond zakken, rechtsachterin stond behoorlijk veel water. Na op dit forum rondgeneusd te hebben gaf ik het schuifdak de schuld. Alle afvoerpijpjes schoongeblazen, maar nog steeds water. Nog een keer het schuifdak goed bekeken, maar alles leek wel roestvrij en de afvoerpijpjes waren ook schoon. Nog maar een keer met de tuinslang op de auto en binnen kijken waar het vandaan kwam.
En warempel! In het rechterportierrubber zat een scheur waardoor het water gewoon naar binnen liep! Omdat ik me blind had gestaard op het schuifdak had ik dat over het hoofd gezien.
Nieuw rubber erin en het leek te helpen. Echter toen ik na een weekje Berlijn weer in de auto stapte stond er weer een plasje water rechts achterin!
Alle portierrubbers zien er goed uit, het schuifdak kan het ook bijna niet zijn en ook aan de voorkant kan het bijna niet zitten. Voorin is alles kurkdroog. Scharnierbakken en accubak zijn ook goed, alleen de roosters onder de ruitenwissers had ik nog niet bekeken, toen ik achterin ging zoeken. En ja hoor, de kofferbak was nat.
Nu heb ik het daar eens goed bekeken, vanuit de kofferbak met een zaklamp terwijl mijn broertje delen van de achterkant natspoot en ik kom tot de volgende 4 plekken waar water binnenkomt:
- antenne (lijkt me een kwestie van kit, of zelfs helemaal niets omdat ik wel erg veel water had gebruikt)
- onderkant van de antenne
- rode plugjes waar de sierstrips in gaan
- rode plugjes
- gaar tankhalsrubber
- Tankhalsrubber van de binnenkant
- tankhalsrubber van de buitenkant
- roest (
) plek onder het raam
- roestplek onder de achterruit
- Onderkant van de roestplek onder de achterruit
- Nog een keer de onderkant van de ruit
Die laatste is sowieso een punt, maar door de andere plekken kwam dus ook water naar binnen. Is dit normaal? Er kwam wel meer water op dan tijdens een bui, dus misschien kan ik de eerste drie wel laten voor wat ze zijn. Tankhalsrubber moet nog wel eens vervangen worden.
Ook zitten zowel de antenne als de roestplek aan de linkerkant, terwijl het water rechtsachter staat. Dit zou pleiten dat er nog iets lekt, maar wat!!!!!
Begin nu wel erg gaar te worden van elke dag water uit je auto dweilen dus hoop dat ik snel de oplossing heb.
Kofferbakrubber is ook niet heel erg goed, maar daar zag ik geen water doorheen komen toen ik van binnenuit keek