[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
schakelaar en kastje : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 12:28

schakelaar en kastje

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

schakelaar en kastje

Berichtdoor Greccehus1 » 12 jun 2006, 12:04

Bij mijn auto zit er een schakelaartje in het paneel onder het dashboard aan de bestuurderszijde, waarvan ik niet weet waartoe het dient. Het is zo'n schakelaartje dat je zelf bij een electronicazaak haalt, dus ik vermoed dat de vorige eigenaar zelf iets heeft ingebouwd. Niemand kan me vertellen waartoe het dient, en ik zet nooit schakelaars om waarvan ik niet weet waartoe ze dienen.
Bij het inbouwen van mijn radio (Becker Europa Stereo Kurier; fantastische radio) moest ik dit paneel loshalen, en ontdekte ik dat er een kastje achter zit waar verschillende draden in verdwijen en andere weer uit komen. Ik heb een foto gemaakt; wellicht herkent iemand het. <br><br>Bericht gewijzigd door: Greccehus1, op: 2006/06/12 12:06

Greccehus1

Antwoord:schakelaar en kastje

Berichtdoor MarceldB » 12 jun 2006, 12:26

Kan je de draden volgen, waar ze uitkomen?
MarceldB

Berichtdoor Weizengelb » 13 jun 2006, 09:24

Dat kan vanalles zijn, Alarm?
Pas wel erg op met naderhand ingebouwde elektrische draden, soms is het echt slecht aangelegd en zijn de originele kabels beschadigd/doorgeknipt of in slechte kroonsteentjes geknepen. Je kunt hierdoor allerlei rare symptomen krijgen zoals zekeringen die doorbranden, spontaan of bij bediening van iets, of soms bij het indrukken van de koppeling (kabel raakt iets van de pedaalbediening en is doorgeschuurd).
Ik heb zelfs eens gezien dat iemand + had proberen af te tappen van een glasvezellichtkabeltje... vraag me af hoe die dat alarm toch werkend heeft gekregen...
Vaak treedt er ook lekstroom op waardoor je accu steeds leegloopt, erg lastig om dan alles na te lopen, ik gooi meetsal alle vreemde kabels er direct uit er repareer de originele bekabeling zo goed mogelijk!

groetjes,
Mathieu

PS heb je ook aan de andere kant gekeken?

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Govert » 13 jun 2006, 10:20

Leuke optie die champagnekoeler!