[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
MJE : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:50

MJE

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

MJE

Berichtdoor MJE » 17 dec 2011, 18:29

.................. Maarten, en ook ik ben sinds twee weken een heel blije eigenaar van een Saharagele 240D. Na veel zoeken ben ik bij Erwin (ERKO240D) terecht gekomen. Van hem heb ik deze jonge dame overgenomen. Zij is tot in de puntjes vertroeteld, verzorgd en geliefkoosd door hem. Het is mijn bedoeling om dit door te zetten.
Ervaring met MB en/of oldtimers heb ik niet, dus ik wil veel leren van jullie. Om maar direct met de deur in huis te vallen:
- de oliedruk is 3 bij een koude motor. Als de motor warm is zakt deze naar 2 bij stationair. Is dat normaal?
- tussen de 105 km/u en 120 km/u ontstaat er een brom die komt en gaat in een frequentie van 1 x per seconde. Wat kan dat zijn?
(De auto heeft net een grote beurt gehad volgens Erwin)

Mvg
Maarten
Bijlagen
MB2.jpg
MB1.jpg
Avatar gebruiker
MJE
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 14 dec 2011, 22:52
Woonplaats: Amersfoort
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


MJE

Berichtdoor Pier 50 » 17 dec 2011, 19:38

welkom maarten
de olie druk meter geeft goed aan hoor ,als de moter warm is is de olie ook dunner en geeft dan minder aan
hij geeft hetzelfde als die van mij
ja en de brom weet ik niet ,ik kan het niet horen dus weet niet wat het is en zou zijn
Avatar gebruiker
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 494
Geregistreerd: 03 okt 2011, 18:28
Woonplaats: Veendam
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: MJE

Berichtdoor MJE » 19 dec 2011, 01:28

Dank je Kees.

Even iets anders, ik zou graag eens een bijeenkomst / freubel-dag bijwonen, gewoon om kennis te vergaren over onderhoud, tips, waar-op-te-letten, autopraat, etc, etc. Dus als er zo'n dag is, houd ik mij aanbevolen. Het liefst in het midden van het land (ik woon in Amersfoort), maar een stukje rijden is zeker net zo fijn.

Mvg
Maarten
Avatar gebruiker
MJE
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 14 dec 2011, 22:52
Woonplaats: Amersfoort
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: MJE

Berichtdoor Theredone51 » 19 dec 2011, 02:44

De brom waar je het over hebt had ik toen mijn uitlaatdemper tegen de achterbumper aan kwam. Het was namelijk zo dat de nieuwe uitlaatdemper die ik had gemonteerd (zou goed moeten zijn voor mijn type W123) minder ver over de middenpijp schoof en dus bij het rijden tegen de bumper kwam.

Bij mij was dit ook ergens rond de 100 km/u, dit omdat de motor dan meer "in" zijn steunen gekanteld staat en de uitlaat dus verder naar achter komt zegmaar. Dit was net genoeg om tegen de bumper te komen en zo voor een brom te zorgen. De middenpijp 5cm inkorten was de oplossing :)

Of dit het bij jou ook is weet ik niet, lastig uitspraken doen over geluiden van iemand anders.. ;) Het is ieder geval snel te checken door achter onder de auto te gaan liggen en te kijken of de beugels op de demper wel netjes op dezelfde hoogte zijn als de rubber stoppen waar ze tegen dienen te komen.
Theredone51
 


Re: MJE

Berichtdoor Maikel » 19 dec 2011, 09:43

hoi

welkom op het mooiste forum :woohoo:
wat een gave kleur zeg!! hoe ziet er van binnen uit ?
dat gebrom kan best eens ook je cardanas zijn, oftewel het lager (die zit in het midden van je cardanas, dat weet ik ook pas sinds ik hem vervangen heb)
Of misschien kan het ook nog een wiellager zijn, kan je het definieren waar het vandaan komt ?
Of versleten motorsteunen die een bepaalde resonantie aan de carrosserie doorgeven. Het is wel een diesel he? die trilt natuurlijk iets meer.
Mooie wagen,

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten