[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Eric65 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 23:00

Eric65

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Eric65

Berichtdoor Eric65 » 19 dec 2011, 15:46

Hallo

Al enige tijd lees ik in het forum en heb al een aantal keer wat gepost, echter heb ik mezelf en mijn auto nog niet voorgesteld.

Vorig jaar juni had ik snel een auto nodig (ik had er geen meer door omstandigheden) en was ik op zoek naar een belastingvrij exemplaar. Ik heb lang in Volvo's gereden, overigens met veel plezier. Om het enigszins betaalbaar te houden rijd ik al jaren op LPG. Omdat ik bijna 100 euro/maand kwijt was aan wegenbelasting voor een Volvo 850 met G3, zocht ik een auto waar ik die hoge kosten niet meer had. naast Volvo had ik altijd wel interesse in een Mercedes. De W123 had mijn belangstelling. Degelijk, mooi en een ster op de grille vind ik geweldig.

Bij mijn ouders in de buurt zit een bekende importeur uit Odilliapeel en daar ben ik toen gaan kijken.
De auto die me het meeste aansprak staat hier op de foto. Andere auto's hadden veel meer km's gedraaid of hadden al roest of beginnende roestplekken. Zodoende kochten we deze auto met nog geen 90000 km op de teller en heb ik daar een 100 liter LPG tank in laten leggen. Deze auto had gelukkig 4 hoofdsteunen en rolgordels achterin. Belangrijk met mijn kinderen op de achterbank. Verder was hij mooi origineel van binnen. Van buiten kun je wel zien dat er wat plaatwerk is overgespoten door het kleurverschil maar het is wel strak gedaan. Beter kleurverschil dan roest denk ik dan maar.

De auto komt bij onze oosterburen vandaan en heeft 2 oudere eigenaren gehad uit 1929 en 1937
Ik ben er direct na de koop mee naar Italie gereden. M.u.v. een wat hoog olieverbruik, niks mee gehad.
Inmiddels anderhalf jaar later is er het een en ander aan onderhoud gepleegd.
Diverse olie + oliefilter wisselingen (Minerale olie) - sinds de eerste oliewissel verbruikt de auto stukken minder olie (1:4000 schat ik). Het is onze dagelijkse auto, ik rijd zeker 25000 per jaar momenteel.
Bougies, luchtfilter, benzinefilter, benzineslangen achter (doorlekken), 4 stukken remleidingen (roest aan de uiteinden), Bosch verdelerkap, wiellager, remvloeistof, 1 bougiekabel, beide koppelingscylinders (nare lekkage in interieur), ruitewissers, sierstrip op achterspatbord.
Met de LPG tank bleken de oude veren te slap en heb ik verzwaarde veren geplaatst. Met de slappe veren was er ook een gaatje in de uitlaat gekomen (ellendige drempels) en dat is ook gelast.

Vorig jaar kreeg ik van een voorligger een brok ijs op mijn ruit en daarom zit er ook een andere voorruit in.
Die veroorzaker verzocht me om een getuige te zoeken en die was er uiteraard niet. :angry:
Ik heb de auto laten uitlijnen en zelf ook 2 bekende euvels verholpen in het dashboard. Een daarvan is de beruchte
km teller (as opruwen op de juiste plek) en ik had ook last van de zwabberende temperatuur en tankmeter (massaprobleem op 2 plaatsen). Verder heb ik de auto voorzien van een toerenteller/klokje ipv die grote klok.
Ook heb ik een middenarmsteun in de passende stof gekocht en geplaatst, voor mij een item dat niet mag ontbreken.
De auto heeft de opties achterruitverwarming, metallic lak en tweede elektrische buitenspiegel. De rest is volgens mij standaard.

De auto start altijd, ook vorige winter op LPG geen problemen. Een backfire heb ik nog niet gehad (afkloppen).
Ik laat regelmatig de kleppen stellen.

Ik moet nog een keer een ander pookrubber plaatsen (zit een klein scheurtje in). de naden bij de onderspoiler moeten nodig gedaan worden, daar zit nu wel wat roest. Ik vermoed dat daar 2 nieuwe stukken ingelast gaan worden. Verder zijn alle 4 de kapjes van de raamslingers verkleurd. Het lijkt dat die van een andere auto zijn. Als iemand nog beige kapjes heeft dan hoor ik het graag.

Inmiddels heb ik nog een set kroonkurken tweedehands gekocht die er volgend jaar een keer op komen. verder wil ik nog wat andere speakers voor ipv de originele 5W, en in de hoedenplank gaten maken voor speakers daar (weinig ruimte daar, of mag je daar in het plaatwerk zagen?)

Ik woon in de regio Rijnmond. Verder hoop ik nog een aantal jaren plezier te hebben van deze auto. Zolang ik geen lease auto heb, zal dit onze dagelijkse auto zijn. Afgelopen zomer ook weer zonder problemen over de Alpen met vakantie geweest compleet met dakdragers en flinke dakkoffer van Thule).

Ik ben zeer tevreden met de auto. Wel ligt het verbruik op gas wat aan de hoge kant. 1:6 ook door fileverkeer en stads gebruik neem ik aan.

Laatst dacht ik dat mijn distributieketting aan het rammelen was. Toen nog eens goed geluisterd en bleek het van de stuurbekrachtiging te komen. De olie was wat dikker geworden en toen dat vervangen was, was ook de ratel verdwenen. Kennelijk een klepje dat stond te rammelen.

Ok, zo nu weten jullie ook weer meer van mij en mijn auto (de gouden koets zeggen we wel eens).

Groet Eric.
Bijlagen
Nov. 2011 023.JPG
230E recente foto
Eric65
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re: Eric65

Berichtdoor TvdH » 20 dec 2011, 23:07

Welkom,

Ontzettend gave auto, Manders heeft inderdaad een hele hoop oldtimer mercedessen staan, ooit kom ik in de zomer daar met de motor langsgereden dan stop ik wel ooit eens om dan heel de straat daar onder te kwijlen :D
TvdH
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
LPG: Nee

Berichtdoor 280E1983 » 20 dec 2011, 23:28

Wat een mooie kar! Ik hoop dat je er nog veel plezier mee gaat beleven.

Léon
280E1983
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Automaat: Ja

Berichtdoor ERIK123 » 21 dec 2011, 00:40

hey eric,
die boxen kan je achter betrekkelijk makkelijk installeren. Er is ruimte voorzien onder de hoedenplank en de hoedenplank is voorgeperforeerd waar je de gaten moet maken. Kan je met een mes uitsnijden. Je moet enkel signaaldraad leggen. Ik heb het netjes langs gelegd in de voorziene afgedekte goten waar de vacuümleidingen etc. in liggen. Je hebt ruimte voor speakers van 11cm diameter. De opening is 11,2 cm.
Ooit heb ik ook wel de metalen onderplaat verder uitgeslepen zodat m'n ovale JBL's erin pasten. Heel wat slijpwerk maar het resultaat was onwaarschijnlijk goed: de hele kofferruimte fungeerde als klankkast. Kan je nagaan... Maar die auto rijdt ondertussen (in z'n 2de leven) rond in marokko; met de 2 grote gaten in de hoedeplank, want de speakers heb ik er natuurlijk eerst uitgehaald! :D
veel succes!
erik
ERIK123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1979
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 21 dec 2011, 15:29

Welkom Eric. Mooi verhaal. Kleppen stellen bij een M102 is heel goed zelf te doen. Kom maar eens langs bij de Bollensleutelclub.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor CE Loco » 23 dec 2011, 17:16

Mooi verhaal Eric en welkom hier.
Heb ik gelijk een vraag over de zwabbermeters,zje zegt dat het een massaprobleem was op 2 plaatsen .Dan ben ik benieuwd waar dat was en hoe je het verholpen hebt en ook of de reparatie nog steeds afdoende is.
CE Loco

Berichtdoor Eric65 » 23 dec 2011, 20:18

Kijk hier maar eens.

Staan ook plaatjes bij:

viewtopic.php?f=12&t=6349&hilit=temperatuurmeter+trillen&start=20

Bij mij zat ook nog een breuk achter een van de meters en erg moeilijk bereikbaar, heb daar een heuse by-pass voor gemaakt (gesoldeerd). de reparatie was afdoende. In juni gemaakt en nu nog steeds geen problemen meer mee gehad. Ik gebruik mijn auto 6 dagen/week (450 - 500 km)

Als je dit probleem opgelost wil hebben kan ik je wel helpen.
Eric65
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E

Berichtdoor Dieseltje » 11 jan 2012, 16:32

Hoi Eric,

Mooi verhaal en nog veel rijplezier gewnest met je gouden koets!! :)
Ik heb even een vraagje wbt de middenarmsteun waar heb je die vandaan gehaald en hoe kwam je aan de bijpassende stof? Heb je het zelf geplaatst of laten doen?

Gr Dieseltje
Dieseltje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor WDV » 11 jan 2012, 18:15

welkom eric,mooie Benz ;)