MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 05:56

W123 in de krant

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123 in de krant

Berichtdoor Janbenz » 28 okt 2006, 20:00

Hoi,

Afgelopen week was in onze krant een artikel gespendeerd aan klassiekers, waarbij de W123 ook genoemd werd. Het blijkt, dat veel mensen nu de W123 willen kopen als goedkoop werkpaard, die zonder al te veel verzorging veel kilometers kan maken, maar daardoor binnen notime de vernieling ingeholpen wordt.

Bijgaand het artikel. Het zijn twee foto's. Ik weet niet of het in een keer lukt, of dat ik een tweede bericht moet plaatsen. Ik zie het zo wel.

Groeten,

Jan:)

Janbenz

Antwoord:W123 in de krant

Berichtdoor Janbenz » 28 okt 2006, 20:01

Hier komt de tekst van het artikel.

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 28 okt 2006, 20:05

Nogmaals de tekst.

Janbenz

Berichtdoor benedendijker » 28 okt 2006, 20:27

Ik zal die verslaggever mijn nota's van de laatste drie maanden toesturen dan is die snel bijgespaar, en die leveren geen rente op.;) :S
Wel voldoening als het klaar en frustatie als het gerapareerde niet naar behoren wil werken.
En ik zie mijn 123 ook niet als spaarvarken in dat opzicht heeft wel gelijk.
Ad (Benedendijker)
benedendijker

Berichtdoor Janbenz » 28 okt 2006, 20:33

Ik ook niet Ad,

Ik zie mijn auto puur als een hobby-object. Als ik wil investeren, weet ik wel andere objecten.

Groet,

Jan
Janbenz

Berichtdoor Harrie » 28 okt 2006, 20:52

denk dat de schrijver van het artikel zelf in een lease bak rijd.
daarbij geen enkele ervaring heeft met een klassieker als de Mercedes W123.
Het gros van de aangeboden wagens, hebben een groot gebrek aan onderhoud gehad.
Dus de nieuwe eigenaar komt gelijk na aanschaf voor behoorlijke kosten te staan, daar onze APK geen rotte dorpels of kokers tollereert.
Dat is dan maar een klein voorbeeldje.
Wil je dan als nieuwe eigenaar , toch nog een beetje plezier van je investering hebben, dan moet je de wagen toch nog maar in een redelijke staat terugbrengen.
Die dan ook nog acceptabel is voor de APK inspekteurs.
Heb nog niet meegemaakt, dat iemand een wagen kocht, en kort daarna weer ging verkopen en dan zijn geld er weer uit had.
Dus kopen de meeste mensen zo'n wagen omdat er kwalitatief veel uit te halen is, ook al heb je er nogal wat geld ingestoken.
Zo heeft ider zijn eigen reden om een klassieker te rijden.
Maar ja, de krant moet af en toe ook eens iets nieuws brengen, en waarom dan niet over klassiekers.
Veel plezier met je klassieker, ik werk er dagelijks met veel plezier aan, en ik zie dan ook heel wat ellende.
Het is dan ook elke keer weer een uitdaging om hier dan wat goeds van te maken.
Met vriendelijke W123 groeten, Harrie Puite.

Bericht gewijzigd door: harrie, op: 2006/10/28 20:53<br><br>Bericht gewijzigd door: harrie, op: 2006/10/28 20:54

Harrie

Berichtdoor Rob Holewijn » 28 okt 2006, 23:43

De schrijver bedoeld ook dat een spaarvarken geen wielen heeft, met a.w. dat wat wel wielen heeft kost alleen maar geld.
Behalve die mensen die het doen puur om het belasting voordeel en geen goed onderhoud plegen. die rossen een mooi exemplaar in een paar jaar tot schroot.
Toch moet ik zeggen dat van alle 123 rijder van dit forum en van de 123 club (die ik nu ken), een groot aantal exemplaren in mooie tot zeer mooie staat verkeren. Ik denk dan ook dat rommel; onder de 123 aan het verdwijnen is, om dat de 123 eigenlijk flink wil roesten, en er dus eerder een schifting is ontstaan dan bij de 114 en 115 modellen, die toch zeker sterker zijn.
Je kun deze modellen dan ook nog net van de sloop redden voor een paar honderd (tussen de 200 en 500 euro) een beetje lassen en hij gaat weer net door de APK.
Als ik dingen lees van plaatjes op de buiten kant van een spatbord lassen en er ook geen verf of alleen tectiel op spuiten, dan gaan mijn haren omhoog staan.
Wat dat betreft is de 123 duurder en wordt niet zo gauw door studenten gekocht die voor weinig willen rijden.
Je komt dan ook heel veel 114 en 115 modellen tegen die het woord auto niet meer waard zijn.
En ik moet zeggen dat je dat bij de 123 toch heel weinig tegen komt. Wat ik zo gezien heb is de gemid. den ik ook ouder. Wat weer logies is omdat ze duurder zijn. Ja en zo kan ik nog wel even door kletsen.
Rob Holewijn

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto