[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
defecte centrale vergrendeling 1e type : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:28

defecte centrale vergrendeling 1e type

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

defecte centrale vergrendeling 1e type

Berichtdoor heleenlvd » 23 dec 2011, 16:42

Ik ben zojuist bezig geweest om de lekkage op te sporen van mijn centrale vergrendeling. Dat is dus nog niet gelukt, omdat ik blijkbaar een ander systeem heb dan waar op het forum over geschreven heb. Ik heb het 1e type volgens mij, zie foto.
Weet iemand hoe ik hiermee om moet gaan qua reparatie?
Alle info is meer dan welkom!

Alvast bedankt,

Heleen
Bijlagen
CV1.jpg
CV1.jpg (87.75 KiB)
heleenlvd

Re: defecte centrale vergrendeling 1e type

Berichtdoor Leon » 23 dec 2011, 19:20

Het makkelijkst is om de units te vervangen voor goede/niet lekkende.
Leon

Berichtdoor Jeroen » 23 dec 2011, 20:23

De nieuwere types zijn gemakkelijk te repareren. Voor het type 1 geldt vermoedelijk inderdaad, gewoon maar vervangen.

Wel zeker weten dat je het lek getraceerd hebt tot de juiste "defecte" actuator. Soms is dat heel eenvoudig. Als alles behalve een specifieke deur, werkt is de diagnose snel gemaakt. Als je niet zeker bent, dan is het zaak om steeds een van de actuators af te koppelen en de leidingen af te pluggen. Motor starten, 30 seconden laten lopen om vacuuum op te bouwen, motor af. En dan maar wachten of het vacuum in stand blijft.

Als je kasten van Ikea hebt; de plankendragers zijn uitstekende plugjes. Passen precies in de rubber kousjes die om het uiteinde van de leidingen zitten.

Ik heb het nieuwere type en in het verleden meerdere keren lekkages gehad. De eerste keer was het overduidelijk; een deur ging niet meer op slot. Tweede keer viel het vacuum langzaam weg en was na ongeveer 24 uur niet meer voldoende om de deuren te openen. Middels bovenstaande methode en Ikea plankendragers een voor een alle circuits geisoleerd om het lek te vinden. Heb wel even een vacuummetertje gekocht, zodat ik niet 24 uur hoefde te wachten!

Succes ermee,

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Arie en Nico » 23 dec 2011, 21:02

beste

die rubber manchetten kun je per meter bij dealer kopen
die kunststof harde leiding, y-stukjes zijn ook nog te koop
maar inderdaad het hele systeem nalopen
en inderdaad een pomp voor het vacumeren is wel handig erbij
zorg er ook voor dat alle sloten van de auto soepel werken
anders kan dat ook een oorzaak zijn

groet nico
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor ERIK123 » 24 dec 2011, 01:15

hallo,
de manier hoe ik mijn lek destijds gevonden heb: ik reed (toevallig) met m'n auto zonder binnenbekleding aan een bepaalde deur. Tijdens het rijden hoorde ik tamelijk luid een gefluit van drukverlies in die deur. Daar hoorde je niets van met de bekleding eraan.
succes, erik
ERIK123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1979
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor whiteman » 25 dec 2011, 21:08

Waarschijnlijk zijn de rubbers van de actuator zelf kapot.Deze demonteren,in een bak met water dompelen,beetje druk erop zetten(ff blazen of fietspomp,wel voorzichtig!),en kijken waar het lek zit.Check ze wel alle 3 meteen!
whiteman

Berichtdoor Arie en Nico » 25 dec 2011, 22:32

hoi

daar zijn ook vacuumpompjes voor in de handel
hoef je niet de hele zooi er uit te halen
en er mee in een bak met water te zitten

groet nico
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: