[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Advies gevraagd... : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 10:09

Advies gevraagd...

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Advies gevraagd...

Berichtdoor BenzMercedes » 25 dec 2011, 13:56

Sinds enige rijdt ik een 300TDT uit 1982. Origineel uit Jersey (UK). Nu bleef gisteren plots de motor lopen, ondanks dat ik de sleutel in mijn handen had :D Ook werd de centrale deurvergrendeling niet meer. Aangezien ik niet erg technisch wordt dit naar de garage gaan, vrees ik...Ik heb inmiddels het e.e.a. gelezen en ik schijn een vacuum-probleem te hebben. Op het forum las ik dat de vacuumpomp (ik heb type 27, lenkhelfpumpe?!) niet vol met olie mag zitten, welnu....zie de bijgevoegde foto's....Wat is jullie advies? Kan ik hiermee gewoon rijden?
Bijlagen
Vacuumpomp3.JPG
Vacuumpomp2.JPG
Vacuumpomp1.JPG
Laatst bijgewerkt door BenzMercedes op 25 dec 2011, 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.
BenzMercedes
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 13 sep 2011, 18:40
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Advies gevraagd...

Berichtdoor Govert » 25 dec 2011, 14:12

Dat is je stuurbekrachtigingspomp, die hoort juist wel vol met olie te staan. De vacuümpomp zit daaronder.

Zie voor een inleiding (als je Engels kan verstaan) dit filmpje van Kent Bergsma:

Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Advies gevraagd...

Berichtdoor BenzMercedes » 25 dec 2011, 14:17

Dank voor je reactie. Mijn Engels is prima, maar handig ben ik niet... Is mijn probleem vlot op te lossen?
BenzMercedes
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 13 sep 2011, 18:40
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Advies gevraagd...

Berichtdoor Leon » 25 dec 2011, 14:23

Ligt eraan wat je onder vlot verstaat. Zoeken waar je vacuüm probleem zit kan je prima zelf. Gescheurde rubbertjes vervangen ook wel. Het kost alleen wel tijd.. :)
Leon
 


Re: Advies gevraagd...

Berichtdoor Saw123 » 25 dec 2011, 14:58

Het is heel goed zelf te doen, ook al ben je geen prof kan je je eigen goed inlezen hier op het forum. Dat maakt de klus gelijk al een stuk inzichtelijker. Als amateur moet je wel rekenen dat je niet 1 2 3 klaar bent, dus je hebt wel tijd nodig. Daarnaast ook een dosis geduld omdat je de nodige ervaring mist. Maar vooral heb je een wil nodig en moet je het leuk vinden om zelf te sleutelen en je handen een beetje vies te maken.

Je zal ook wat gereedschap nodig hebben, denk aan wat sleuteltjes, rateltje met verlengstuk incl dopjes, schroevendraaier, en bovenal een manometer welke ook in de min (-) kan gaan, om vacuüm te meten. Het begint al koud te worden buiten dus een ruimte binnen zou ook welkom zijn. De pro's kunnen veel ook buiten, maar uit eigen ervaring als amateur kan ik je vertellen dat je voldoende materiaal hebt om je eigen te ergeren, en dan kan je stijve en bevroren vingers missen als kiespijn :)

Groeten, S.
Avatar gebruiker
Saw123
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 22 jun 2011, 18:31
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron