[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Filters : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 10:18

Filters

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Filters

Berichtdoor Janus » 25 dec 2011, 10:07

Beste mensen,
Een goed kerstfeest voor alle.( en de beste wensen)

Ik wil mijn 200D, 1979, 250.000 km een beurtje geven en ben voor alle filters en incl. de olie +/- 85,- euro kwijt.Is dat duur? en 2 brandstof filters, klopt dat? Om de hoeveel km. trouwens moet dit gebeuren?

Ben net net nieuw, dus nog weinig ervaring.

Janus
Janus
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Filters

Berichtdoor Pier 50 » 25 dec 2011, 10:32

hallo janus
hoeveel keer of je de filters en de olie ververst lig aan hoeveel je rijd
als je om de 8 a 9000 km ververst als je regelmatig rijd, of 1 maal per jaar bij af en toe rijden dit i.v.m condens in het moterblok
en van deze kant ook een gezellige kerst en een mooi 2012 om te rijden [en natuurlijk ook gezond 2012]
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor WJ15129 » 25 dec 2011, 14:26

Oliefilter vernieuwen bij elke oliewissel, zoals pier50 schreef. Brandstof en luchtfilter om de 45000 km.
Onder zeer stoffige omstandigheden zou je het luchtfilter iets vaker kunnen doen, gewoon af en toe eens bekijken.

Groeten,

Willem J.
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979

Berichtdoor Saw123 » 25 dec 2011, 15:09

Hoi Janus,

Of het duur is ligt er een beetje aan wat voor olie (mineraal, half syntheet, vol syntheet) en wat voor merk je hebt gekocht. Voor een aldi olie is het duur, voor castrol olie is het normaal.
Heb een week geleden in mijn W124 olie ververst, en ik kon voor 5L mineraal olie van castrol 15w-40 25 euro aftikken(was de laatste fles in de aanbieding). Voor de missende 1,5L (2x 1L) die ik nog nodig had mocht ik 23e neertellen voor dezelfde olie :)
Filtertjes zijn ook afhankelijk van het merk, tientjes werk, een a twee tientjes. Tip, koop ze wel bij de dealer, zijn een kleine fractie duurder(soms ook niet) maar je hebt wel degelijke en juiste filters in huis.

Groeten en succes.

Edit: Je luchtfilter kan je ook een beetje uitkloppen en doorblazen met een compressor. Als je dan merkbaar verschil ziet koop je een nieuwe of je rijdt nog eventjes door tot de voorgeschreven interval
Saw123
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja

Keer terug naar Diesel Specifiek