W123 - 300TD uit 1980 Niveauregeling
sinds kort beschikt ik over een een redelijk netto combi....en heel recent (vandaag 1e kerstdag) lid van de W123club,
hartstikke goed initiatief.
Ik ga de auto gebruiken om enkele malen per jaar naar Engeland te rijden voor oldtimer onderdelen voor mijn Engelse Oldtimertjes. Eerst heb ik dit gedaan in een W124, maar deze liep goed, maar smoelde niet echt klassiek en dat doet de W123 wel, met al die mooie chroomlijstjes enz enz enz....
IK heb inmiddels de oude radiateur vervangen door een splinternieuwe waarvoor ik bij MB dealer 468 euro excl.BTW moest betalen en ik bij een 2e poging bij ERF (Eindhovense Radiateuren Fabriek) een prijs tegenkwam van 180 euro excl.BTW.
IK heb een 5 bak met fabrieksairco en dan heb je NU eenmaal een afwijkende afmeting en.....prijs.
Wel heb ik me verbaasd over de radioteurslang aan de onderzijde, ik had deze conform chassisnummer besteld en ik heb me een ding gekregen, wat ongeveer 2 x te lang is....
Op de oude kan ik geen nummers meer zien, maar ik moest deze hebben, volgens de software uit Stutgart bij de MB dealer. Ik hoop hem te kunnen ruielen, anders zit ik met een slang (gloednieuw) die waarschijnlijk er over 5 jaar nog ligt.
Het probleem wat ik nog moet oplossen zit rechtsachter, daar is e.e.a. goed nat en lekt er olie ... op de hoogte van schokdemper/vering...
De niveuauvloeistof is goed zwart, de auto pomp snel op auto hij loopt en na een uurtje of 2 is hij weer ingezakt,
daarintegen bonkt hij niet echt, ik vermoed dat er een lek bij de schokbreker en wellicht zijn de bollen lek ?? of niet..
ik hoop dat er antwoorden komen waar ik iets me kan, zodat ik tussen kerst en nieuw alles kan repareren. Ik woon in Valkenswaard, en als iemand onderdelen heeft, die nog echt goed zijn, dan zouden we hier wellicht over kunnen onderhandelen.
ik hoor/leer graag..........
Wim Vaassen