MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 05:42

Slot op spatbord

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Slot op spatbord

Berichtdoor Schaduws Benz » 29 okt 2006, 14:52

Hallo allen,

Dit even voor het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid :blush: : Een tijdje geleden zag ik bij MB Classic in Balk een W123 280C Aut. te koop staan. Wat mij daar bij opviel, was dat deze auto op het linkervoorspatbord een slot had zitten, tussen het voorwiel en de voordeur, net even onder de sierstrip. Het zag er uit als een gewoon slotje, zoals die ook zit in de portierhandgeep.
Is er iemand die dit ooit heeft gezien (of zelf heeft) of enig idee heeft waar dit voor is??? :huh:

Groeten,

André
Schaduws Benz

Antwoord:Slot op spatbord

Berichtdoor janbenz1 » 29 okt 2006, 15:09

Hallo Andre,

Volgende keer als de weerlicht een foto maken met je mobieltje.
Dan moet je eens zien, dan weet iedereen wel een andwoord wat het is.:P :woohoo: :sick: ;)

Moeilijk om zo even te zeggen wat het is, maar er was aan het begin van dit jaar ook een topic, die man had een groot hangslot aan z'n kofferdeksel en allemaal traanplaat op z'n auto pepopnagelt.
Dan giet je de griese oer de grauwe, sa't wie yn Fryslän sisse.
(vertaling; dan gaat je de griese oer de grauwe zoals we in friesland zeggen):laugh:

Groetnis fan Jan, Út Drachten.
janbenz1

Antwoord:Slot op spatbord

Berichtdoor nico » 29 okt 2006, 15:39

hoi andré..
het slotje wat je bedoel is voor het alarm..
je kunt er een deel mee uit zetten..
dit werd in de jaren 80 veel gebruikt bij bedrijfs auto,s voor als de auto s,nachts werd bij gevuld met bv onderdelen..
ik heb het er zelf ook op gehad op een vw lt 35..
die werden s,nachts met onderdelen bij gevult die ik gebruikt had de dag er voor..
zo kom die persoon achter in de auto komen zonder dat het alarm af ging..
starten gaat niet dan gaat hij wel gewoon af..
nico

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto