Ik rij in een W123 type 200 benzine, bouwjaar 1982, km. stand 155.000. Na inbouw door een erkend LPG-inbouwer van een nieuwe OMVL gasinstallatie lopen mijn garagehouder en ik nog steeds tegen het probleem aan dat de auto slecht start op LPG en daarna hard schudt en stationair afslaat. Dat auto start en rijdt heel goed op benzine.
Gisteren is mijn garagehouder de hele dag met de afstelling bezig geweest ben leek het probleem verholpen te zijn. De motor was toen echter nog niet (geheel) afgekoeld. Toen ik vanmorgen de auto startte (op LPG) ging dat zeer moeizaam en kostte het mij ongeveer 10 pogingen om hem aan te laten slaan.Mijn garagehouder heeft aan de hand van een inbouwinstructie van OMVL de opening van de inlaat van het luchtfilter al verlegd naar achteren (wijst standaard naar voren), maar ook dat baat blijkbaar niet. Ik ben ervan overtuigd dat mijn garagehouder alles in het werk stelt om dit vervelende probleem te verhelpen maar roep toch maar even de W123-ervaring van de lezers van dit forum in. Hopelijk heeft iemand goede tips voor mij en mijn monteur hoe ik de auto op LPG goed startend en stationair lopend krijg.
Groet, Léon