[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
automaatbak doet het weer normaal!!! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:43

automaatbak doet het weer normaal!!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

automaatbak doet het weer normaal!!!

Berichtdoor Dessie5 » 03 jan 2012, 15:07

dag medeforumers sinds ik mijn Benz heb ben ik continue druk met die automaatbak.
vacuum dit vacuum dat modulator dit modulator dat maar dat was het gwn niet,
uiteindelijk kwam ik terecht op het W201 forum. daar stond dat je de stelstang de kleppendeksel ook nog kon stellen
dat wist ik maar ik dacht dat het met het schakelmoment of kickdown te maken had.
kben net terug van de rit en ik heb de stang helemaal uitgeschoven! en wat blijkt
hij rijd echt geweldig lekker lui gassen, en schakelt heerlijk 3naar 4 is ook gwn goed dus ben helemaal blij! :mrgreen: :D technisch is de Benz helemaal weer in orde! groeten uit het winderige putten
tis verschrikkelijk weer maar heerlijk om te sleutelen groeten!!!
Op zoek naar een Chevrolet Camaro jaren 70/80.
Wat leuks zien staan?
PM mij a.u.b.
Dessie5
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 03 jun 2011, 22:19
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: automaatbak doet het weer normaal!!!

Berichtdoor Hannus1986 » 03 jan 2012, 16:59

Hoi Dessie,

dat is mooi nieuws! Ik heb ook nog altijd last van dat mijn automaatbak slipt van 3 naar 4. Bij weinig gas gaat het goed maar bij meer gas slipt hij lekker door. Zou dit ook aan de stang liggen? Vacuumsysteem is opzich vrij goed op orde.
Welke stang bedoel je precies en heb je hier een foto van? En naar welke richting heb je hem precies uitgeschoven?

Bedankt.

groet,
Han
Hannus1986
 


Re: automaatbak doet het weer normaal!!!

Berichtdoor Dessie5 » 03 jan 2012, 17:07

han de stang bovenop de kleppendeksel uitschuiven.
dat heeft het bij mij verholpen een foto heb ik helaas niet.
maar het spreekt voor zich stang boven op de kleppendeksel en dan stang helemaal uitschuiven,
of dat slippen ermee te maken heeft weet ik niet je kun olie en filter vervangen? mischien helpt dat probeer,
met de stang te spelen om de juiste afstelling te vinden als het niet helpt stuur je maar een berichtje of even zoeken op het forum gr desmond
Op zoek naar een Chevrolet Camaro jaren 70/80.
Wat leuks zien staan?
PM mij a.u.b.
Dessie5
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 03 jun 2011, 22:19
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: automaatbak doet het weer normaal!!!

Berichtdoor Coupe280 » 03 jan 2012, 17:44

hoi han.
ik weet niet zeker maar volgens mij heeft een 280CE van bj 84 een kabel in plaats va een stang om te stellen.
maar wat jij zegt schakelen van 3 naar 4 is vaak de k1 piston of drukstift zoals dealer dat noemt.
kost iets van 5 euro en is makkelijk te vervangen.
ik weet niet of er ook informatie op dit forum staat maar op het W126 forum is er veel over geschreven .
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: automaatbak doet het weer normaal!!!

Berichtdoor Trifonius » 03 jan 2012, 20:19

ik zou inderdaad ook graag wat instructie krijgen over schakelproblemen van de automaatbak met foto's etc. Nu snap ik er nog niet zo veel van eerlijk gezegd..
Trifonius
 


Re: automaatbak doet het weer normaal!!!

Berichtdoor Coupe280 » 03 jan 2012, 21:11

hoi kees.
als je de zoekfunctie gebruikt.
en je vult daarin automaatbak in ben je een paar dagen druk om alles te lezen.
daarna weet je al heel wat meer over je automaatbak.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: automaatbak doet het weer normaal!!!

Berichtdoor Hannus1986 » 03 jan 2012, 23:17

Hoi Heren,

bedankt voor je reacties. Ik heb inderdaad een kabel voor de aansturing. Vaak helpt het goed afstellen van het complete stangenstelsel wel heb ik eens gelezen. Hier moet ik nog eens een keer goed de tijd voor nemen.
Inderdaad de K1 veer kan het ook goed zijn. Dit heb ik al eens vna forumlid Govert vernomen.
Ik zal binnenkort als ik (weer) het filter en olie vervang ook de K1 veren vervangen. Hopelijk is dat het en deze zijn inderdaad makkelijk te vervangen.
Hannus1986
 


Re: automaatbak doet het weer normaal!!!

Berichtdoor Govert » 04 jan 2012, 17:48

De kabel of de stand is meestal verantwoordelijk voor de schakelmomenten. In principe is hoe strakker de stang of de kabel staat afgesteld, hoe later wordt overgeschakeld. Het vacuĆ¼m is voor de kwaliteit van het schakelen (hard of zacht). Afstellen van de schakelstang moet in samenhang met de rest van het gasstangenstelsel worden gedaan, want de "volgas"-stand van de automaat moet wel overeenstemmen met de volgas-stand van de motor. Het vacuumsignaal moet er ook mee overeenstemmen. Daarom kan het geen kwaad om het hele stelsel te controleren, het staat uitstekend beschreven in de WIS (Regulierung heet het, voor Linkslenker (stuur aan de linkerkant)). Er zijn nogal wat verschillen tussen de verschillende typen/jaren.

Smeer ook alle bolletjes van het gasstangenstelsel en kijk of alle rubbers/plastic bussen nog goed zijn, vervanging hoeft niet duur te zijn. Laat een assistent het gaspedaal bedienen en kijk wat er gebeurt in de motorruimte.

Je hebt ook nog W123s, met name diesels van de 1e serie, met alleen een stang naar de automaat, daar wordt alles bepaald door de ene stang.

Voor de 722.3-bakken die last hebben van slippen van 2>3 en/of slippen 3>4 terwijl de rest van de overgangen wel goed zijn, kunnen last hebben van een slappe K1 of K2-veer. Vervanging is niet moeilijk, is gelijk een goede gelegenheid om de olie + filter te vervangen.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten