We zijn eruit, F*ck zeg, stukken makkelijker bij een C of sedan zulle.
Om te beginnen, die achterkant kan er niet af en om een set hoofdsteunen te monteren in een T ga je als volgt te werk:
-demonteren van de achterbank (gesplitst), eerst het korte gedeelte, loshalen van 2 moertjes aan de rechter zijde en dan 2 schroeven in het rechtopstaande gedeelte. Dan het grotere deel, weer 2 moeren links en 3 schroeven aan het rechtopstaande gedeelte. de 3e schroef komt pas zichtbaar en is pas los te halen als je met het overgebleven rechtopstaande deel van de rechter rugleuning begint te bewegen en een gat zal ontdekken daarin waar die schroef door kan gelost worden
-dan alle zichtbare onderdelen verwijderen, gaten die in de pinnetjes vallen als de leuning wordt platgelegd en de haken voor de vergrendeling.
- stoelbekleding verwijderen en schuimmassa, de gaten voor de hoofdsteun zijn voorzien in de rugleuning en schuimmassa
-op de geleiders van de "pinnen" van de hoofdsteun staat een soort trechtertje die op zijn plaats wordt gehouden door een veerplaatje, dat trechtertje moet eraf voor montage
-geleiders vastzetten met revetten of schroeven en het trechtertje weer monteren
-doorvoergaten in de bekleding snijden en vastzetten
en dan omgekeerd te werk gaan om de rugleuningen weer te monteren met veel verd´##@@ want makkelijk is het niet.
Ik heb destijds in mijn coupe hoofdsteunen gemonteerd in pakweg 1 1/2 uur, reken hier voor een T toch rap op 4 à 5uurtjes. Nu ons Brechtje is tevreden en wij hebben weer iets bijgeleerd.
en van het eindresultaat zal Brecht een foto moeten plaatsen, ben ik vergeten te nemen
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans