En dan komt het moment dat je je gaat voorstellen op dit Mercedes forum. Vorig jaar december een 300TDT uit 1982 gekocht stond hier op het forum van de vader van Weiss en Gelb en dat is ook de kleur. Een tijd lang alleen in de weekenden mee gereden maar in juli mijn leaseauto ingeleverd en toen gebruikte ik hem ook voor het woon werk verkeer. Ging prima, dagelijks rustig over de snelweg tot 2 weken geleden een ketting botsing daar een bruut einde aan maakte, ik was de laatste in de rij en dan merk je dat je toch ABS mist. Je denkt voldoende afstand te hebben maar dat blijkt dan niet zo te zijn. Regen maakt de snelweg toch gladder dan je denkt, geen kans om uit te wijken en dan zit de trekhaak van je voorganger afgetekend in de radiateur. Jammer maar dan begint nu de zoektocht naar onderdelen en daarom dan ook een paar vragen:
-weet iemand of de radiateur en de oliekoeler van een benzine uitvoering gelijk zijn aan die van een TDT?
-Ik heb een engels Haynes Manual van de benzine modellen van 1976 tot 1984 en zou dit graag ruilen tegen een Haynes waar ook de 300TDT in staat.
Groeten Maarten