[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verlichting km. teller en verwarmingsknoppen defect!!! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:33

Verlichting km. teller en verwarmingsknoppen defect!!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Verlichting km. teller en verwarmingsknoppen defect!!!

Berichtdoor MB-TURK » 19 jan 2012, 21:24

Hallo,

Enkele weken terug gingen plotseling de verlichting van de kilometerteller en de verwarmingsknoppen kapot, ze doen het niet meer..
Als eerst heb ik gekeken naar de zekeringen, deze waren allemaal nog in orde..
Vandaag heb ik het kapje onder het stuur los gehaald om te kijken en voelen naar eventuele kabelbreuk, helaas niets kunnen vinden voor een oplossing.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen???????

Alvast bedankt,

Ozgur
MB-TURK
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: VERLICHTING KM TELLER EN VERWARMINGSKNOPPEN DEFECT!!!

Berichtdoor 300TD W123 » 19 jan 2012, 21:41

Hallo Ozgur,

Waarschijnlijk komt het door de dimmer van je dashbord verlichting.
Het is het knopje waarmee je je dagteller op nul zet. Als je hieraan draait kun je de verlichting van je dashbord instellen.
Helpt dit niet, dan kun je eens zoeken op dimmer op het forum. Daar staat al genoeg over geschreven, van repareren tot overbruggen.
Succes.

Groet Mark
300TD W123

Re: VERLICHTING KM TELLER EN VERWARMINGSKNOPPEN DEFECT!!!

Berichtdoor Trifonius » 19 jan 2012, 23:42

Mocht het de dimmer zijn, en je kunt het niet op een elegantere manier fixen, kun je er ook voor kiezen om deze door te verbinden. Dan staat ie dus altijd vol aan, maar dat valt best mee.

Dat betekent dus dat je dat witte vierkant rechts van het midden (boven op de foto) er afhaalt en vervangt door een ijzerdraadje dat je vastsoldeert. (onder op de foto)
Bijlagen
IMAG0159.jpg
IMAG0159.jpg (199.45 KiB)
Trifonius

Re: Verlichting km. teller en verwarmingsknoppen defect!!!

Berichtdoor MB-TURK » 20 jan 2012, 18:22

Hallo beste mensen,

Mark dankjewel voor je reactie inderdaad het was het knopje van de dagkilometerteller, ik wist niet dat deze ook tevens een dimmer was. Ik heb eraan gedraaid... en jawel hoor! ze doen het weer..
Al die weken stom voor niks zonder licht gereden :laugh: haha
maja bedankt

Groetjes,

Ozgur
MB-TURK
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Ja