Mijn witte 250 automaat is bijna niet te stoppen. Gisteren dook er een probleem op met de remmen: alle kracht uit het rempedaal verdwijnt en pas helemaal onderin bouwt ie een heel klein beetje druk op. Het gekke is dat als je de auto even stil laat staan, hij zich weer herstelt en dan gaat het weer zo'n 10 minuten goed.
Het resultaat op de remmentestbank was niet denderend. Voor 400% verschil, achter 170. (Geen idee wat dat inhoudt trouwens, maar het staat zo op de uitdraai.)
In de drie maanden dat ik de auto heb, is er niets gebeurd aan het remsysteem. Tzal dus niet zo snel zijn dat er na een klus lucht in de leidingen is blijven hangen. Het niveau van de remvloeistof blijft keurig op peil, waarmee een lek na de hoofdremcilinder ook onwaarschijnlijk lijkt. Ook aan de bekrachtiger zal het niet snel liggen, het lijkt me dat als die niet functioneert het pedaal juist zwaarder gaat?
Op het moment dat het probleem zich voordoet, hoor je bij het rempedaal een puffend geluid. Daar zal dus wel ergens sprake zijn van een lek. Maar wat is er dan precies kapot?
Voor zover ik weet zou het kunnen liggen aan
- de pakking tussen de bekrachtiger en het schutbord
- de afdichtring tussen de bekrachtiger en de hoofdremciliner
- de cups in de hoofdremcilinder
Njah tot zover mijn gedachtengang. Voor ik als een ongeleid projectiel dingen ga vervangen (ik denk zelfs al aan de complete hoofdremcilinder) ben ik wel benieuwd naar jullie ideeën. Het meeste dak weet komt tenslotte maar uit een boekje, wat ook geen wonder is, want de auto is ouder dan ik
(78)<br><br>Bericht gewijzigd door: kuipertje, op: 2006/06/04 02:35