Ik heb een 280CE uit `78 en daar zit sinds twee jaar LPG in, destijds heb ik de bougiekabels, rotor en verdeelkap vernieuwd (bij Jaap Havik gekocht).
Nu liep mijn motor niet meer lekker loopt en hij bonkte wat. Dit heeft vaak met de LPG afstelling te maken, vandaar dat ik wat aan de afstelling draaide (rijkere afstelling), maar dat mocht niet baten. Twee weekenden terug liep de motor steeds onrustiger stationair en trok de motor zeer slecht op bij gas, zelfs bij overschakelen op benzine waren de problemen niet verdwenen. Toen ben ik naar de LPG inbouwer Carbalt gereden, maar dat haalde de auto helaas niet . De motor begon steeds langzamer te lopen (op benzine), er kwam een vreemde bromtoon op de radio bij en toen viel de motor uit. Starten wilde toen niet meer, acculampje brandde ook niet... Tijdens het slepen naar Carbalt knipperden de lampen ook steeds langzamer totdat de auto helemaal leeg was. Leo Kemmer (buurman) bleek helaas op vakantie, zodat hij zelf moest kijken wat er aan de hand was en gaf aan dat de dynamo wrsc overleden was. Met een nieuwe erin liep de motor nog steeds niet lekker, en gaf hij aan dat de motor maar op 5 cilinders liep. Waarom was onduidelijk. Toen besloten om de kleppen te stellen en daarna liep de motor weer prima.
Nu echter na 1 rit merk ik dus dat de motor op benzine en LPG nog steeds niet lekker loopt. Carbalt gaf aan dat het aan de ontsteking kan liggen. Hij zelf had niet de spullen liggen om alles te controleren, en inmiddels liep de motor ook weer goed dus. De bougiekabels, rotor en verdeelkap zijn dus vervangen (geen bosch?!), ontsteking is elektronisch.
Wat maakt dit verhaal in jullie los en wat is het advies? Ik woon dus in Amsterdam en heb zelf niet de kunde en mogelijkheden de ontsteking na te lopen.
Alvast dank!