Hallo Renmoo,
Dat is balen zeg.
Maar vermoedelijk heeft je garageman het wel bij het rechte eind.
Hierdoor kan de druk weg komen, maar dat is maar even.
Wanneer de motor op temp. komt zal het water uitzetten, en dan krijg je toch lekkage, het gevaar is zelfs, dat de koelvloeistof in je gezicht spuit.
Ik weet niet hoe lang je deze auto al hebt?, maar als je hem net hebt zou ik de verkoper hier wel over aansprken, en desnoods een regeling proberen te treffen.
Als het een lekke kop is kun je het zo zien, of hij rookt wit, dan lekt ie naar binnen toe.
Of hij lekt naar buiten, en dan kun je het aan de buitenkant van de motor wel zien dat ie lekt.
Als je de motor start, en op bedrijstemp. hebt borrelt de koelvloeistof ook?. zo ja dan blaast de kompressiedruk in het koelvloeistof, wat dus ook duidt op een lekke kop.
Daar er 4 liter moest worden bijgevuld is het risico wel erg groot.
Controleer dit wel even.
Dan de kop laten vlakken, en kontroleren, (klepzittingen, kleppen, klepgeleiders, klesteelrubbers e.d.)en gelijk ook de radiateur vervangen.
Geen half werk doen, daar heb je later weer plezier van.
Als de radiateur het na de koprevisie begeeft, is de kop isschien weer krom, en moet je weer.
Veel succes toegewenst.
Groetnis fan jan, Út Drachten.