MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:58

Motor start niet meer.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor start niet meer.

Berichtdoor trnase » 20 jan 2012, 19:50

Mijn gele duivel heeft gehoord dat ik voorlopig geen grote investeringen meer wil doen, oftewel ze zorgt gelijk voor drama. (afslaan in de maastunnel bijvoorbeeld)

Probleem: auto start niet meer en was dus tijdens het rijden uitgevallen.

- Alle bougies en bougiekabels goed nagekeken + geschuurd + bobine werkt gewoon.
- Accu volledig geladen dus geeft genoeg stroom de auto te starten.
- Auto start op benzine, bij volledig gas intrappen wilt hij bijna startten soms lukt het even en slaat vervolgens weer af.
- Nieuw symptoom is het langdurig aanhouden van een brommend geluid op de benzine slang vanaf het injectiestuk. Dit geluid had ik eerder ook altijd maar verdween na 2-3 seconden wanneer het contact ingeschakeld was. Nu komt het geluid een paar seconden later weer terug en blijft aanhouden.

Kan het zijn dat mijn benzinepomp niet meer werkt of zit er misschien ergens iets verstopt. Of is het een totaal ander probleem.

(auto is 280CE 6 cilinder, met LPG ingebouwd)
trnase

Re: Motor start niet meer.

Berichtdoor Quinten » 20 jan 2012, 20:49

Starten is wat anders dan aanslaan, starten doet de startmotor daarna moet de motor aanslaan.

Gekeken of er wel een vonk is?
Gekeken of er ook daadwerkelijk benzine het injectiesysteem in gaat?
Quinten

Berichtdoor trnase » 21 jan 2012, 13:03

Vannochtend weer eraan geklust.
Benzine voor de zekerheid bijgevuld (misschien meter niet goed)
Benzinepomp sist goed dus die loopt gewoon.

Na proberen meerdere malen te starten eindelijk een reactie, en aantal keren erna steeds beter tot de motor bleef lopen. Alles weer vast gemaakt en wezen rijden. LPG en benzine liep gewoon goed, erna weer even goed stationair afgesteld en ik blij. Ook opnieuw starten zonder enkel probleem.

1 minuut later reed ik op gas, baf in 1x uitgevallen, lampje van accu lichte niet op dus het is geen contact probleem. Weer starten op benzine, maar helaas weer hetzelfde als hiervoor.

Probleem is dus bij gas en bij benzine...
trnase

Berichtdoor CE Loco » 21 jan 2012, 16:37

Heb je misschien een ingevoerde duitse met kathalysator?Of staat je omschakelschakelaar gas/benzine zonder spanning?{heeft een zekering onder de motorkap}
CE Loco

Berichtdoor trnase » 21 jan 2012, 16:49

Het is eentje met katalysator inderdaad.
Maar de zekering is niet kapot, daar heb ik al eerder naar gekeken.

Ik heb hiervoor weleens gehad dat inderdaad deze kabel naar de omschakelaar niet goed werkte, waardoor
de auto ook niet startte of uitviel. Maar nu branden de lampjes wel zodra er stroom om komt, dus dat zou het niet moeten zijn.
trnase

Berichtdoor CE Loco » 21 jan 2012, 17:38

Symptomen komen me bekend voor.Die kathalysator kan wel eens verstopt zitten,dat verstopt dan je uitlaat en dan wil ie niet meer.Je kan je uitlaat loskoppelen en dat controleren.Zonder uitlaat zou die dan wel moeten lopen,alleen je buren zijn niet zo blij jij wel.Ik hoop het voor je.
CE Loco

Berichtdoor trnase » 28 jan 2012, 13:47

Dat laatste vond ik een iets te ver bedacht idee, en het is ook het meeste werk.
De bougie eruit gehaald en gecontroleerd op vonken, geen vonk. Na het aansluiten van
een andere bobine gewoon weer een startende motor.
trnase

Berichtdoor CE Loco » 28 jan 2012, 15:23

Gelukkig dat het zo simpel was.Tja het is toch het beste om systematisch te werk te gaan, dat blijkt maar weer.Overigens met die kathalysator is geen grap,ik heb dat zelf eens bij de hand gehad dus ben er erg op gespitst .Fijn dat je weer kan rijden,ga je em op rijden?
CE Loco

Berichtdoor trnase » 01 feb 2012, 10:42

De auto? die zijn toch niet op te rijden?
Geen idee, kans zit er erin dat ik tussen nu en een halfjaar ga emmigreren naar mexico of zuid-amerika. Daar importeren is een beetje duur, dan verkoop ik hem en haal ik een amerikaanse direct uit Amerika:P
trnase

Berichtdoor Tinus60 » 01 feb 2012, 11:45

Emigreren? Dat kan niet hoor. !! dan gaan we je missen op de club!!!

Tinus60
Tinus60

Berichtdoor trnase » 12 feb 2012, 02:30

ohh hier had je gelezen dat ik dat wilde doen. ik dacht hoe wist je dat ;)
trnase

Keer terug naar Techniek