accucapaciteit is ongeveer gehalveerd als t vriest, en dan gaan lege accu s ook nog snel kapot van een nachtje buiten staan. Ik dacht bij mijn eerdere post ook dat ik de accu kon uitsluiten als boosdoener omdat ik die een nacht aan de druppellader had gelaten,en omdat ik dacht dat ik er alles wel van wist na vijf winters in een koud land
maar met een nieuwe accu start mijn busje wel.
Als ie wel start met starthulp is het je accu,maar je kunt kijken wat ie doet als je hem echt vollaadt en binnen laat staan,mischien is ie nog te redden,maar vaak gaan oude accus swinters stuk en laden ze ook niet meer helemaal op.
Mijn 300TD start tot-5 zeer goed rond de -10 moet ik gas bijgeven om m wat te helpen en onder de -12 kost t wat meer moeite.
Dit is met noorse (dunne) olie en een noorse (dikke) accu.
Blokverwarming is fijn maar niet nodig (hier zijn altijd de buitenstopkantacten voor de blokwarmers na de tweede sneeuw stuk omdat de trekker die sneeuwruimt ze dan niet meer kan zien
).