Hoi
Dit zijn echt van dat soort lijstjes...tsja
Gewoon beginnen.
Punt 1 : is verstopt of slecht contact bij pompje of pompje zelf is defect. Vaak het 1e.
2: nieuw lampje, zal niet meer zijn dan 1 euro oid.
3? Wat bedoelt de man van de keuring? nog nooit van gehoord?
4: als je een zeurkous hebt getroffen: zoek een andere garage. Anders kom je met gun gum een heel eind.
Als je eind demper bijvoorbeeld echt lek is kun je een goede bestellen,is goed zelf te doen met veel tijd.
5: een normale garagist stelt dat gratis af tijdens de keuring.
6: is vrij gemakkelijk. plakband op remvloeistofreservoir bespaart je ontluchtingsperikelen.
Anders kan de leiding leeglopen tot voor, bij hoofdremcilinder. Ook dan krijg je hem weer luchtvrij maar ikzelf vind dat persoonlijk nooit zo heel erg leuk. Als pedaal hard is en alle kleine bubbeltjes weg, dan kun je altijd nog mooi flushen totdat je compleet heldere vloeistof hebt, dat doe ik wel ook omdat vaak wat in de leidingen zit er zo goor uitziet.
7: dat kun je doen met een haakse slijper met lamellenschijf, maar is veel werk. Als er echt dik roest opzit idd vervangen. Maar het gaat om het gebied waar de blokjes komen. Als dat nog wat glanst kun je het met hard remmen wegkrijgen, maar achterremmen zijn een zorgenkindje bij alle benzen vind ik. Belangrijker vind ik alles gangbaar te houden dus de cilinders en blokken en heatshields en klemmetjes schoonmaken en gangbaar houden. Roest op de schijven is een typisch punt voor kritische keurmeesters. Ze kunnen gelijk hebben maar soms is het echt spijkers op laag water zoeken.
8: is zelf te doen maar een aadige klus.Ik zou meteen het hele hulparmpje vervangen, met rubbers etc.
9: Die fuseekogel zit echt rot bij de 123's vind ik. Slecht bereikbaar.
Is de hoes alleen rot of heeft de kogel echt teveel speling? Scheelt best wel in tijd..
Volgens filmpje is alleen de kogel eruit rammen:
http://www.youtube.com/watch?v=s6YYzMQWW3AMaar hele fusee losmaken is meer werk...
Hier staat ook het een en ander ook over fuseekogels, traggelenk.
http://www.benzgarage.de/technik/technik.htmlHet hele voorwielophangingswerk is niet echt iets om mee te beginnen qua sleutelen..vind ik.
je hebt pm...
Succes...
Laatst bijgewerkt door MajikSimon op 03 feb 2012, 23:48, in totaal 2 keer bewerkt.