[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
tikkende versnellingsbak : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:04

tikkende versnellingsbak

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

tikkende versnellingsbak

Berichtdoor Riessie » 01 feb 2012, 15:06

Hallo,

Mijn diesel 4 bak tikt !:(

Het moet mijn versnellingsbak wel zijn,want hij doet het alleen in 123 en achteruit. Of in z'n stationair en het houd op als ik de koppeling in trap.Dit is alleen als hij koud is ,daarna hoor je hem niet meer bij stilstand. In de 4e versnelling is het weg ,dus ik ga er vanuit dat het de sucundaire as moet zijn? :geek:

Wat ik wel raar vind is dat hij om de ruime seconde een vrij harde tik geeft en als je rijdt en wat gas geeft hij iets harder tikt niet sneller. de toeren maakt niet uit in de 1e-3e versnelling ,maar hoe harder de auto gaat des te sneller hij tikt .Bij een 50-60 km per uur tikt hij om de halve seconde. Naar mijn idee draait het daarbinnen allemaal met een hoop toeren per minuut en snap ik de langzame tik niet. :?:

Komt iemand dit bekend voor ?
Volgens mij heeft de oude eigenaar en een jaar geleden nieuwe olie in gedaan. na mijn controle zat er voldoende olie in en was deze mooi schoon.misschien verkeerde olie ?

Voor mij is het overweging om de bak er onderuit te halen en hem te delen als het (simpel!) te verhelpen is. Daarbij denk ik niet aan een revisie, of een andere bak er onder te zetten, Maar dan wil ik wel een 5 bak . Als ik het niet mis heb kan je die er zo onder zetten met een kortere cardanas, of de de oude in te laten korten.

Kan iemand mij op weg helpen met wat info,ervaring ,onderdelen of documenten (technische tekening) van een versnellingsbak bv?

Alvast bedankt

gr Richard
Riessie
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: tikkende versnellingsbak

Berichtdoor Pier 50 » 01 feb 2012, 18:02

het tikken weet ik niet
maar als je een 5 bak er onder wil heb je een adapter en een kortere as nodig denk ik
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: tikkende versnellingsbak

Berichtdoor Wiebren240D » 01 feb 2012, 18:54

Hallo Richard

over wat voor versnellingsbak hebben we het een ZF of een G-Getrag?

een tikkende versnellingsbak dat zegt mij ook niet zoveel er zal heus wel wat mis zijn maar de ene tik of de andere tik zit wel verschil in en er kan veel gebeuren in de aandrijflijn.
kijk even even of de goeie olie erin zit hoort gewone minerale automaat bak olie te zijn dat noemt men ATF asuffix a

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek