Zo is dat Lode.
Als je niet veel kilometers gaat rijden, kun je gerust op benzine rijden, maar als je veel kilometers gaat rijden ben je op LPG toch net iets voordeliger dan op diesel.
PPO is al €0,70 gemiddeld, Diesel €1,02 en LPG zit rond de €0,44
Als je op diesel 1:12 rijdt voor €1,02 en je rijdt op LPG 1:6 ben je voor 12km €0,88 kwijt.
Goed let wel dat je wel iets meer aan onderhoud kwijt bent, maar dat zijn dan eens per jaar een paar bougie's, kontaktpuntjes.€25,-
Zo nu en dan een een rotorkap, met kabels, hooguit eens per 5 jaar?
Dus dat valt ook nog wel mee.
Ik wou dat ie van mij zo zuinig was, en dan ben ik een hele rustige rijder.
Maar ik heb een 200, dus die heeft waarschijnlijk net iets meer werk er van om die 1500kg in beweging te krijgen.
Misschien moet er nog eens een 280 komen.
Die van jou ligt daar een later type motor in?
Dan bedoel ik van na 1979, toen is er volgens mij een ander type motor in gekomen die ook in de 190 is gebruikt?
Groetnis fan Jan, Út Drachten.