[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Blower werkt niet : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:02

Blower werkt niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Blower werkt niet

Berichtdoor blarven » 02 feb 2012, 00:10

Hallo...

Ik was even op zoek op het forum omdat mijn blower niet meer werkt. Zeker met de kou van momenteel is dat een beetje lastig. Het wordt mondjesmaat warm in de auto. (neemt niet weg dat het een heerlijke wagen is). Ik las iets over koolstofborstels en dat je het dashboard eruit moet halen... Maar waar begin ik. Moet ik gewoon met een schroevendraaier het bord er vanaf punniken? Oh ja.... Ook moet ik de zekeringen nog even checken maar, welke is het?

Groetjes van Maarten
blarven
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1973
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Blower werkt niet

Berichtdoor Theredone51 » 02 feb 2012, 00:25

Hallo Maarten,

Welke zekering het is, dat weet ik je zo niet te vertellen. Maar volgens mij staat dat ook aan de binnenkant van de zekeringendoos onder de motorkap.

Wat betreft het bekijken/verwijderen van de blower, daarvoor haal je bij de passagier boven de voeten (onderkant van het dashboard) het plastic paneel weg. Als je dit hebt gedaan dan zie je in het midden van het dashboard (ter hoogte van de middentunnel) de blower zitten. Even de stekker losmaken en dan de 3 boutjes losdraaien. Dan kun je hem er uit nemen.

Groeten,

Sander
Theredone51

Re: Blower werkt niet

Berichtdoor blarven » 02 feb 2012, 12:02

Super!!

Dank je wel!
blarven
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD