Hallo medehobbyisten,
Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Evert Pap, 30 jaar en ik heb twee kids. Ik heb een passie voor alles wat met techniek te meken heeft, elektrisch en mechanisch. Ik vind het namelijk boeiend dat wanneer je diverse onderdelen die geen waarde hebben, op de juiste manier samensteld, je iets kunt maken dat zelfs in staat is om waarde te creëren. Zo dat is een hele bek vol!
Mijn voorliefde voor de W123 gaat terug naar begin jaren 90. Op een gegeven moment kwam mijn vader thuis met een spierwitte 200D. Hij zij tegen mijn moeder, "deze heb ik maar gekocht". Ik geloof dat hij toen twee week op de bank heeft geslapen. Ik was toen ongeveer 10 jaar oud, maar die geur bij het starten zou ik nooit meer vergeten.
Toen ik 18 1/2 lentes jong was, ben ik bij het plaatselijke taxibedrijf naar binnen gelopen met het verzoek om weekend chauffeur te worden. Ik moest direct even een stukje rijden, en kon het volgende weekend wel beginnen. De auto kon opgehaald worden tussen 20:00uur en 22:00uur. Daar kwam Evert, 21:45uur. Mmmm alle mooie E-klassen waren al bezet door collega's die (achteraf bewust) de wagen direct om 20:00uur ophaalden. Je had dan simpelweg de mooiste auto mee. Gelukkig stond er nog één. Een uit de derde schietende 300D W123 met 670.000km op de teller. Sinds dien heb ik nooit meer een andere taxi mee gehad. Toen ik stopte met taxirijden, is de Benz helaas verkocht. Eén ding was zeker, ooit... ... ooit komt er zo'n ding!
En dan is het nu zover. Twee week geleden gekocht bij Klaas de Poel (wat een service) uit Surhuisterveen. Wat een wagen. Ik hoop in de toekomst veel gebruik te mogen maken van jullie ervaring en kennis, en misschien kan ik iets voor jullie betekenen.