[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
DouweMeer : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:24

DouweMeer

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

DouweMeer

Berichtdoor DouweMeer » 05 feb 2012, 18:58

Ben hier in de hoop dat mensen wat tips hebben. Bijvoorbeeld mijn eerste vraag. Een ding waar ik me mateloos aan erger. De klok op m'n intrumentenpaneel loopt niet gelijk. Hij loopt 2 uur en tussen de 15 minuten en een heel uur voor. Weet iemand hoe ik 'm gelijk kan zetten?

Ik ben sinds kort de eigenaar geworden van mijn eigen W123. Het is een 230E. Achteraf bleek ie in een niet zo'n goede staat te zijn. Gelukkig heb ik er niet zoveel voor betaald. Maar 1200. Mankeert van alles aan. Wat je meteen opvalt is de benzine lucht. De leiding van de pomp naar de tank is poreus. De specifieke leiding heb ik gister laten bestellen door Gomes, een Mercedes dealer. Lagen er blijkbaar nog 14 in Keulen. Een van de banden is versleten, wat iets minder is in deze tijd van het jaar :dry: , ook lijkt ie een beetje naar links te leunen. De band is maar aan 1 kant versleten. De wielkasten zitten vol met roest, steunbalken schijnen er nog wel goed aan toe te zijn. Er schijnt ook wat speling in m'n rechter voorwiel te zitten en een rubbertje wat vervangen moet worden.

Het interieur ziet er zeker niet slecht uit en bijna alles werkt nog. Behalve de ruitensproeiers. Als die erop zitten... Wel wat vervelend met al dat zout op de weg. Het bestuurdersportier is er helaas slecht aan toe. Het raammechanisme faalt en het raam begint geluid te maken bij 100 km/h. Bij 110 is er een irrant buzzend geluid wat bij de passagiers kant vandaan komt.

De auto heeft gelukkig ook zat positieve punten. De motor loopt heerlijk en de auto is tot nu toe elke keer in 1 keer gestart zonder eerst te haperen. Het is een 136 pk 4 cilinder injectie motor met een 4 versnellings schakelbak. Origineel allemaal voor zover ik weet. De radio werkt en de antenne gaat er automatisch in en uit. Auto heeft stuurbekrachting en stuur soepel. Zit een nieuwe startersmotor in. Van buiten heeft ie maar een paar roestplekken.

Voor de rest over mezelf. Ben pas 22 jaar en paar weken geleden mijn rijbewijs gehaald. Dit is dus ook gelijk m'n eerste auto. M'n opa had altijd een Mercedes S-klasse gehad van rond 1995 gok ik. Was een pracht beest. Ook heb ik absoluut GEEN verstand van auto mechanica. Ik weet hoe een motor werkt, hoe vering werkt en de besturing en elektronica, maar geen enkele praktische ervaringen. Kan gaan gokken wat bepaalde dingen zijn, maar weet 't niet met zekerheid. Heb ook geen gereedschap, een brug of een garage/ dak voor boven m'n auto. Gelukkig zit er nog 19 maanden APK op m'n auto. Zat tijd om kennis op te doen en hem door z'n volgende APK te slepen.

Nog wat foto's komen er zo. M'n foto's zijn nog eventjes te groot :).
Bijlagen
CIMG0178.JPG
CIMG0178.JPG (203.69 KiB)
CIMG0176.JPG
CIMG0176.JPG (216.85 KiB)
CIMG0168.JPG
CIMG0168.JPG (219.22 KiB)
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: DouweMeer - even voorstellen

Berichtdoor WDV » 05 feb 2012, 19:18

welkom douwe op het forum,ik heb ze wel slechter gezien veel plezier van je nieuwe aanwinst

gr wiebe
it kin net !!

http://www.houtbouwdevries.nl
op twitter: @houtbouwdevries
WDV
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: DouweMeer

Berichtdoor WJ15129 » 05 feb 2012, 19:29

Welkom, weer eens een origineel Nederlandse auto erbij 8-)
de klok zet je gelijk door het kleine ronde knopje onder de klok in te drukken en te draaien.

Veel plezier met je auto..
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979

Berichtdoor Frankie68 » 06 feb 2012, 00:52

gomes dealer zaandam?
welkom!
hier iemand uit zanstad
Frankie68

Berichtdoor DouweMeer » 06 feb 2012, 09:42

Nice nice... bedankt voor het klokje. Hij staat weer goed!

Nee niet Zaandam. Alkmaar. Maar ik woon er tussen in hoor. Kan net zo goed naar Zaandam gaan.
Ben ik eigenlijk de jongste hier op 't forum met 22 jaartjes jong?

Mijn tweede vraag is. Meer een schoonheidsprobleempje... Onder het raam van de bestuurdersportier aan de buitenkant zit normaal gesproken een rubbertje met een metalen stripje om te voorkomen dat het gaat roesten. Het rubbertje is deels weg en dat plekje zit behoorlijk wat roest. Het stripje mist volledig. De klemmetjes voor 't stripje zitten nog wel op de auto. Ik heb al is zitten te speuren op internet naar die stripjes, maar kan ze niet vinden.

Ik had als advies gekregen om de roestplek met schuimrubber vol te spuiten en een rubbertje erover te doen. Wie weet wat het beste is om ervoor te zorgen dat het weer goed is. Kijk er elke dag tegen aan als ik m'n deur wil open doen... is wel jammer voor zo'n mooie auto.
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Roy Lubbers » 06 feb 2012, 12:38

Ik denk dat je de raamsnorren bedoelt. Abdichtschiene in het Duits.
Kan het artikelnummer wel voor je opzoeken als ik vanavond thuis ben, maar bij de dealer komen ze zo een heel eind.
Het kost ongeveer 25,50 euro per raam, dus 102 euro totaal. Dit is inclusief de klemmetjes, als je in de buurt van Enschede woont heb ik er nog wel wat voor je :) (Zie viewtopic.php?f=20&t=14572)
Het vervangen is niet heel veel werk, tenzij het echt erg verroest is.
Groeten Roy
Roy Lubbers
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1984

Berichtdoor Ronald300D » 06 feb 2012, 20:37

Hoi Douwe,
Proficiat met je aanwinst.
Ik hoop dat je veel veilige km's mag genieten.
Als je een gebruikershandleiding voor de W123 zoekt, waar o.a. ook het verstellen van het klokje in staat, kijk dan maar eens op:
http://www.mercedesclubs.de/vdhbook/ind ... nleitungen
Hier staan gebruikershandleidingen voor alle W123's in het Duits.
Succes!
Ronald
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor DouweMeer » 07 feb 2012, 00:49

#Roy Lubbers
Betreft mijn 'raamsnor'.... Zie foto. Noem je dat "erg verroest"? Ik heb er maar 1 nodig gelukkig. En helaas, ik woon niet in de buurt van Enschede :), maar de klemmetjes zitten er nog op zoals je kan zien.

#Ronald300D
Bestaat er ook een Nederlandse versie... want ik kan zoooo geen duits.
Bijlagen
CIMG0172.JPG
CIMG0172.JPG (149.21 KiB)
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Frankie68 » 07 feb 2012, 01:05

vijhuizen huisman sloperij..
hij vraagt geloof ik 5 euro of zo..

misschien heb ik er ook nog eentje liggen..
ik zit in wormerveer..

vlakbij castricum
Frankie68

Berichtdoor Roy Lubbers » 07 feb 2012, 01:41

Hmm, lijkt me dat dat wel moet kunnen, alleen mis je schijnbaar ook de chroom sierstrip...
Op dit forum is wel genoeg te vinden over de raamsnorren/abdichtschiene en via de dealer kun je wel een rubber bestellen met 4 klemmetjes, kost je dan 25 euro en het monteren is niet erg moeilijk, het gezeik met de chroomstrip heb je al niet omdat je die niet hebt :D Zou je wel op de sloop moeten kunnen vinden lijkt me.

De klemmetjes kosten nog geen euro per stuk dus het lijkt met niet dat je deze in Enschede komt ophalen :D

http://www.benzgarage.de/technik/kleint ... ammern.jpg zijn de klemmetjes
viewtopic.php?f=10&t=812&start=0&hilit=texas+en+raamrubber voor een beschrijving van het (de)monteren.

als je vragen hebt pm me gerust:)
Roy Lubbers
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1984

Berichtdoor DouweMeer » 07 feb 2012, 13:21

Bedankt voor info over de raamsnorretjes ;).

Wie weet hier iets over het restaureren/ herstellen van grote roest plekken in combinatie met een APK keuring?

Mijn Opa had me verteld dat je roest kon weg werken met glasvezelwol? en dan iets eroverheen smeren en voor kleinere roestplekken 'putty', lijm wat zo hard is als staal. Krijg je daarmee op een goede manier roest weg? Dit gaat dan gebeuren voor onder m'n motorkap, en een roestgat aan de onderkant van een deur. Voor de rest aan de buitenkant een beetje.

Ook had hij me verteld dat roestplekken/ gaten in mijn wielkasten niet van belang zijn voor de APK. Is dat correct?
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Even voorstellen