[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300 turbo diesel W124 blok in 300 diesel station??? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:37

300 turbo diesel W124 blok in 300 diesel station???

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

300 turbo diesel W124 blok in 300 diesel station???

Berichtdoor StephanBenz » 02 feb 2012, 00:13

Hallo allemaal.
Ik overweeg om in Duitsland een W124 te kopen met een 300 turbo diesel blok er in, en dan wel een automaat.
Mijn 300 station is nu nog verzien van de 5 cilinder, met een 4 handbak er achter.
Is het zonder al te veel aanpassingen mogelijk zo'n W124 blok met automaat in de W123 te proppen?
Komen de motorsteunen overeen?
Aandrijfas is zo aan te sluiten?
Is het omkeuren een groot probleem aangezien er één cilinder en een goede 50 pk extra bij komt?
Ik kan nergens informatie over een soortgelijk project vinden, vandaar dat ik het hier vraag.
Alvast bedankt!
StephanBenz
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: 300 turbo diesel W124 blok in 300 diesel station???

Berichtdoor Bob » 06 feb 2012, 09:25

Het lijkt mij dat je nogal wat de inbouw problemen zal hebben, tenslotte is de W124 3.0D een hele ander motor.Maar die zijn met de nodige inzet en vakmanschap nog wel te overwinnen.
Maar de APK ??? Volgens mij moet je een type goedkeuring ondergaan.
Van mijn zoon weet ik dat in de Mini wereld dit wel wordt gedaan via Engeland. Dat schijnt daar simpel te gaan, en dan heb je een EU goedkeuring waarna import in NL geen probleem meer is.

Qua APK weet ik dat er enkele keurmeesters in dit forum zitten, die weten mogelijk meer.

Gr. Bob
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek